Како теку радови на прузи код железничке станице Станичење код Пирота
Код железничке станице Станичење, недалеко од Пирота, почели су радови на модернизацији и реконструкцији пруге Ниш-Димитровград, на источном краку паневропског Коридора 10. Вредност радова је око 170 милиона евра, а финансирају се кредитом, средствима из буџета Србије и донацијом Европске уније.
За свега неколико радних дана, постављено је нових 600 метара пруге. У наредне три и по године биће потпуно реконструисана и елекрифицирана деоница дуга 86 километара.
“Скидамо старе прагове, старе шине, скида се стари туцанички камен и врши ископ до пројектованих кота. Насип је у три слоја, након чега се ради нова камена призма на коју стављамо нове бетонске прагове и шине", каже Урош Вукотић, грађевински инжењер.
И све то за само 36 сати, колико трају обуставе саобраћаја. После тога, поново крећу теретни возови са товаром тешким неколико хиљада тона.
"За нас извођаче радова, највећи изазов биће реконструкција пруге кроз Сићевачку клисуру. То је рај за туристе, али прави кошмар за инжењере. Ипак, не сумњам да ћемо успети да реконструишемо ову изузетно важну пругу", каже Васил Шилов, руководилац пројекта.
Пруга Ниш Димитровград једина је деоница на читавом међунардоном Коридору 10 која је јеноколосечна и која није електрифицирана.
Саграђена је давне 1887. године и до данас никада није темељно реконструисана. Због тога су на појединим деоницама возови саобраћали од 10 до 30 километара на час.
Ова пруга је најважнија транспортна веза између Србије и Бугарске. Када буде завршена реконструкција, биће поново уведени путнички возови, а на међународној прузи Ниш-Димитровград кретаће се брзином до 120 километара на час.
Коментари