Генерација Зед на "клик тач" са луксузом отказа, како послодавци да одговоре на изазов
Генерацији Зед припадају млади рођени после 1997. године и највећи изазов је како их мотивисати да се укључе и задрже у радним колективима. Марина Антић, организаторка сајмова запошљавања истиче да је тржиште сада глобално, да су млади информатички писмени и могу да раде било где. Указује да старији, који их запошљавају, морају имати више вештине у комуникацији и стрпљења. Наводи и да млади имају луксуз да дају отказ и нађу други посао. Међутим, како каже, то да им је све на "клик тач", ипак је мало другачије.
Марина Антић објашњава да би дефиниција за генерацију Зед била да су то млади рођени до 2012. године, али да сада имамо и нову генерацију, после те године, алфу.
"То су неке социолошке дефиниције. Суштина је да сада највише имамо потребу за запошљавањем младих људи и да и с једне и друге стране постоје изазов и комуникација. Значи, они имају потпуно различите потребе од нас који смо радили, учили у неким структурираним системима, имали неку врсту организације, били спремни можда на други начин да решавамо проблеме", наводи Антићева.
Подсећа да се некад младима говорило да им је све "на дугме", а данас да им је све на "клик тач". Међутим, истиче да је то ипак другачије и да ту настаје проблем.
Указује да старији, они који их запошљавају, немају довољно стрпљења и како каже, неких комуникацијских вештина како да им се приближе и да ту настаје проблем. Зато, сматра да је важно да се и једна и друга страна приближе.
"Дакле, они желе да буду виђени, желе да буду популарни, желе да буду битни на послу, а ми смо некако другачије били васпитавани и образовани. Говорило нам се, буди упоран, стрпљив, ради, слушај старије колеге и онда то нешто што све компаније имају као велики изазов. Они ће рећи ти си шеф, ти си менаџер, ти ми реци, ти ми покажи. И онда, ако неко није имао довољно осећаја да треба мало другачије да им се приближи и мало другачије да комуницира, они ће то они схватити као напад на себе. То је један момент", каже Антићева.
Други момент је, додаје, што сада постоји пуно послова који се раде онлине и не морају у одређено време и на одређеном месту да буду баш у току 24 сата. Тако да су могућности да радите за тржиште Дубаија, САД.
"И то је наравно, сад глобално тржиште рада, послови нису искључиво овде, млади су писмени информатички, могу да раде било где, могу да имају интернет. Значи то је нешто не само за младе. Тако да имају тај луксуз да дају отказе и да лако нађу и други посао", прецизирала је организаторка сајмова запошљавања.
Личне и друштвене вредности генерације Зед
Као и све генерације, и ова има своје личне и друштвене вредности, а као највеће издвајају флексибилност, желе да су слободни, али не кроз имовину, да имају нешто да поседују, него кроз углед, кроз признање и желе да буду прихваћени.
То је, наглашава Антићева, оно што истичу да је за њих веома битно.
"Поштују различитости, али из оног угла за шта они сматрају да је различито. Тако да и ту је онако мало проблематика шта је заправо различитост. Није то сад још увек све тако стриктно и дефинисано. Они имају свој свет и сматрају да имају право да кажу - то је то, ја сам рекао шта је различитост, нећеш ти да ми кажеш", наводи Антићева.
У октобру два сајма
Најавила је два сајма запошљавања идућег месеца. Први је у Београду 17. октобра у Дому омладине, а други је 31. октобра у Новом Саду у Променади.
"Ове године смо се одлучили да буде ова два сајма један поред другог, јер је много већа потреба за запошљавањем. Фирме су стварно спремне да дођу, да понуде послове, праксе, плаћене праксе, разне манаџмент тренинг програме, тако да ко год жели да ради стварно сад може да ради, ако жели да ради. Тако да долазе нам велике компаније, оне које тек почињу да раде, траже се разни послови од возача до кол оератера", најавила је организаторка сајма за запошљавање.
Коментари