Шта путници да раде кад туристичка агенција банкротира, објашњава Александар Сеничић
Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција каже за РТС, поводом случаја агенције у Новом Саду која је банкротирала, да грађани треба што пре да се јаве инспекцији. Уколико постоји уговор о путовању, онда организатор сноси одговорност, путници не треба да брину, и неће имати никакву штету. Међутим, сви остали, који имају само неке признанице и који су давали новац на поверење власнику агенције, мораће судским путем да остваре своја права.
Власник туристичке агенције из Новог Сада, која је банкротирала, о томе је СМС-ом обавестио оне који су уплатили летовање. Каква су њихова права и шта треба да ураде и други који се нађу у сличној ситуацији?
Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција рекао је у Београдској хроници да први корак који треба да предузму јесте да се јаве сектору туристичке инспекције у граду у коме се налазе, да би се утврдило колико је путника било.
"Неопходно је да се сви путници јаве, да се упореде документације и да знамо о ком броју путника се ради. И сваки случај за себе је врло специфичан", додаје Сеничић.
Напомиње да се ту ради о агенцији која је посредник, о мањој туристичкој агенцији, која је по закону смела да продаје само аранжмане већих агенција, односно организатора путовања.
"Дакле, уколико постоји уговор о путовању, у коме је јасно прецизирано ко је организатор путовања, онда организатор путовања сноси одговорност за путнике и ти путници не треба да брину", објашњава Сеничић.
Конкретно, наводи, породице за које је установљено да имају уговоре, свакако ће бити послате на своје летовање, они неће претрпети никакву штету.
Сви остали, према његовим речима, који имају само неке признанице, где су давали новац на поверење власнику агенције, нажалост ту ће морати да судским путем остваре своја права.
Нема посебног рока до када оштећени треба да се обрате инспекцији, али треба што пре да доставе документацију и упуте званични захтев туристичкој инспекцији, истакао је Сеничић.
О чему морамо да водимо рачуна када уплаћујемо летовање код агенције
Сеничић истиче да се мора водити рачуна, пре свега, да оно што смо договорили и уговорили, буде на уговору о путовању.
“Никаква усмена информација не производи било какво правно дејство, дакле не можемо веровати ономе што нам се каже. Мора бити у уговору. Када потписујемо уговор, треба га наравно добро прочитати. На уговору мора да стоји врло јасно назначено ко је организатор путовања и уз тај уговор је обавеза да добијемо и такозвану гаранцију путовања. Тада смо потпуно сигурни да у било каквим од оваквих ситуација, смо потпуно заштићени, да имамо своје права која су законом предвиђена“, објашњава Сеничић.
Коментари