Неке саобраћајнице биће делимично затворене током изградње метроа, кад почиње копање
Саобраћајнице ће приликом изградње метроа делимично бити узурпиране на станицама код Сајма, Бановог брда, Аде Циганлије, Мостарске петље, каже за РТС директор "Београдског метроа и воза" Андреја Младеновић. Никаквог заустављања саобраћаја неће бити, додао је, код Савског трга, Трга Републике, Бајлонијове пијаце.
Према последњим изјавама званичника, први воз испод Београда требало би да прође за пет година. Много тога треба урадити до тада. Колико ће изградња метроа променити лице Београда?
Насипање терена на макишком пољу се приводи крају, а прве објекте грађани ће моћи да виде почетком наредне године.
Као и у европским градовима, станице ће несумњиво променити изглед престонице.
Зграда тржног центра Стакленац на Тргу републике, која је преживела десетине најава рушења, биће уклоњена.
Промена ће бити и код Карађорђевог парка.
На Сајму, билетарница више неће бити улаз у Сајам, него станица.
Када ће "Бајлонијева" пијаца бити затворена
Завршен је јавни увид за Урбанистички пројекат станице метроа "Скадарлија" и пијаце "Бајлони".
Код пијаце"Бајлони" биће једна од станица, а пијаца ће добити нови, модеран изглед.
Пијаца ће остати отвореног типа. Испод ње ће бити станица и гаража на три нивоа, са више од 300 паркинг места.
Директор Београдског метроа и воза Андреја Младеновић рекао је у Београдској хроници да ће пијаца у периоду изградње станице морати да буде затворена, али не пре краја следеће године.
"Ми ћемо станицу и гаражу сигурно радити у отвореном ископу. Шта то значи? То значи да ће то бити једна велика рупа која ће морати да се гради више месеци и у том периоду ће пијаца морати да буде затворена, односно дислоцирана на неко оближње место", истиче Младеновић.
Туристичка зона у Скадарлији биће проширена, па ће тај део града изгледати потпуно другачије.
Неке саобраћајнице ће бити делимично затворене
Приликом планирања, напомиње Младеновић, гледало се да се максимално избегне затварање саобраћајница.
"Што се тиче саме прве линије метроа, имаћемо минимално заустављање саобраћаја. Оно што је сигурно, то је Трговачка улица и станица у Трговачкој. То је једна од првих станица која ће се сигурно градити", наводи Младеновић.
Машине које копају, кртице, објаснио је Младеновић, биће положене на два места - Беле воде и Панчевачки мост.
"Оне ће кренути једна ка другој и негде код Сајма би требало да се сусретну при крају 2027. године", каже Младеновић.
Према његовим речима, саобраћајнице ће делимично бити узурпиране на станицама код Сајма, Бановог брда, Аде Циганлије, Мостарске петље.
Никаквог заустављања саобраћаја неће бити, додао је, код Савског трга, Трга Републике, Бајлонијове пијаце.
"Кашњење уговора за изградњу Депоа не помера ниједан датум"
У плану је да наредних месеци, кажу у Граду, буде потписан уговор за изградњу Депоа, за приступне саобраћајнице и да буду наручене кртице.
Са потписивањем уговора за изградњу Депоа се касни, пошто је рок био фебруар 2022. године, али Младеновић истиче да сама изградња Депоа не помера ниједан датум, пошто је Депо издвојен из прве линије.
"Ми ћемо у току августа месеца потписати уговор са Пауер Чајном за изградњу и пројектовање, значи конструктивни део самог депоа", наводи Младеновић.
Кад почиње копање
Требало би да копање почне крајем 2024. или почетком 2025. године.
Према плану, до краја године биће решени имовинско-правни односи и уклањени сви објекти који се налазе на местима где ће се градити станице метроа, а биће их 21.
На једној од наредних седница Скупштине града биће усвојена и план за другу трасу линије метроа, од Бежанијске косе до Миријева.
Коментари