Омбудсман са грађанима, највише се жале на РФЗО, ПИО фонд, грађевинску инспекцију и центре за социјални рад
Грађани из целе Србије, са којима је заштитник грађана Зоран Пашалић разговарао у оквиру праксе “Отворена врата“, највише су се жалили на рад републичких фондова за здравствено, пензионо и инвалидско осигурање, као и на рад грађевинске инспекције и локалних центара за социјални рад.
Подсећам надлежне органе да су обавезни по закону да поступају у одређеним роковима по захтевима и притужбама, поручио је Зоран Пашалић након разговора са грађанима, саопштено је из службе омбудсмана.
“Годинама уназад добијамо бројне притужбе грађана на 'ћутање администрације' јер уопште не поступају или са великим закашњењем поступају по захтевима грађана”, истиче Пашалић и напомиње да грађани морају правовремено да добију информацију која би им помогла.
Током данашњих “Отворених врата“, грађани су се омбудсману највише притуживали на проблеме које имају у остваривању права из области здравственог и пензијско-инвалидског осигурања, затим имовинско-правних односа, као и на рад локалних центара за социјални рад због препрека у остваривању Уставом и законом гарантованих права.
Пријем грађана у седишту институције Заштитника грађана уведен је као пракса 2017. године, с тим да је током ванредног стања у пандемији пријем био привремено прекинут.
Коментари