Отварање обилазнице око Београда – остварење вишедеценијског сна измештања дела саобраћаја из престонице
Обилазницом око Београда, од Добановачке петље до Бубањ Потока, од сутра ће се моћи за мање од пола сата, у шест саобраћајних трака. Последња деоница обилазнице од Стражевице до Бубањ Потока свечано ће бити отворена вечерас уз присуство државног врха. Уговорена вредност радова, на три деонице завршеног сектора Б, износи 227,7 милиона евра.
Вишедеценијски сан измештања дела саобраћаја из престонице ускоро ће бити остварен. На сектору Б обилазнице око Београда, укупне дужине 20,4 километра, изграђена су четири тунела, 22 моста и две велике петље.
Секретар Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Михајло Мишић истиче да је изградња обилазнице почела још крајем осамдесетих година прошлог века.
"Ова обилазница је парадигма моје инжењерске генерације и сада, пред пензију, ћемо практично завршити овај део до Бубањ Потока", каже Мишић.
Радови на сектору Б, од моста на Сави код Остружнице до Бубањ Потока, почели су у септембру 2018. године. Иако је амбициозно најављено да ће радови трајати 36 месеци, због пандемије и других изазова рок је продужен.
"Успешан завршетак сваке деонице заснован је на напорима и доприносима сваког запосленог. Пројектни тим веома цени напоран рад сваког запосленог и сваку кап зноја коју су пролили за пројекат", истиче менаџер пројекта Лиу Менглу из компаније "Пауер Чајна".
Пројектована за брзину од 120 километара на сат, обилазницом око Београда дугом 47 километара, путоваће се много брже, без стварања гужви на Газели или Аутокоманди.
Возаче ће контролисати четири врсте камера
Из јединственог централног система надзора и управљања пратиће се саобраћај, возаче ће контролисати четири врсте камера - за фреквенцију саобраћаја, препознавање регистрација, контролу брзине, као и за детекцију вангабаритиних возила.
"Уз нову погонску станицу изграђена је и потпуно нова црпна станица са резервоарима који могу да приме 100.000 литара воде и новом пумпом за нову хидрантску мрежу која је инсталирана у тунелу Бели Поток", наводи Јовица Радић из компаније "Пауер Чајна".
На последњем делу сектора Б од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток изграђено је мостова укупне дужине 913 метара, надвожњака укупне дужине 870 метара, тунел Бели Поток дужине 360 метара и петље Авала и Бубањ Поток.
"Са правца Е70, из правца Новог Сада скрећемо ауто-пут на обилазницу, пресецамо ауто-пут из правца Загреба, са севера, североистока и северозапада и практично сав тај саобраћај даље, као једним колектором обилазницом водимо око Београда до петље Бубањ Поток", објашњава Михајло Мишић
У плану је наставак радова и изградња сектора Ц, дужине око 31 километар, који подразумева тунеле, петље и спајање обилазнице од Бубањ Потока, преко Винче до Панчева, као и изградња обилазне железничке пруге на истом правцу у дужини од око 29 километара.
Коментари