За енергетске олакшице два и по пута више новца него заштићених купаца, из Владе саветују грађане да се пријаве
Статус енергетски угроженог купца остварује 70.500 најсиромашнијих грађана, готово за трећину више него почетком године. Из Владе саветују грађане да се пријаве и умање рачуне за струју и даљинско грејање, а у грејној сезони и гас, јер новца има за 191.000 најугроженијих домаћинства.
Најсиромашнији грађани могу добити до 250 киловат сати струје бесплатно, што некима покрива и целу месечну потрошњу или умањити рачуне за грејање од 40 до 60 посто у зависности од броја чланова домаћинства. То право имају сви примаоци социјалне помоћи, дечијег додатка, туђе неге, а од ове године могу га стећи и сиромашна сеоска домаћинства и она која имају болесног члана породице.
“А што је важно за кориснике социјалне помоћи, кориснике дечјег додатка и кориснике увећаног додатка за туђу негу и помоћ, на основу решења Центра за социјални рад, односно, решења на дечји додатак, аутоматски стичу, тако да нема потребе за додатном документацијом“, каже Марија Јерковић, начелница Одељења за друштвене делатности Сомбора.
Право на попуст имају и друга домаћинства у зависности од прихода и броја чланова, а захтев сви предају надлежним градским и општинским службама.
“Процедура је поједностављена. Приликом подношења захтева радници који раде у услужном центру су дужни да прихвате захтев и поразговарају са корисником шта је све потребно за остваривање права стауса енергетски угроженог купца. Ми као локална самоуправа предузимамо све мере да би олакшали подношење захтева, користимо еЗУП. И мислим да је процедура једноставна, треба само корисници да нам се јаве“, напомиње Сузана Радовановић, саветница за социјалну и здравствену заштиту у Градској управи Бор.
Иако надлежни имају обавезу да одређене папире електронски обезбеде, то не раде сви, па се грађани и даље највише жале на обимну документацију. Министарка енергетике Дубравка Ђедовић саветује да се све неправилности пријаве јер за те намене има два и по пута више новца него прошле године.
“Ми смо направили и платформу где једноставно у четири корака можете да дођете до закључка и одговора на питање – да ли имате право на тај статус. И Министарство за рад се укључило кроз пружање информација центрима за социјалну заштиту. Тако да смо на нивоу Владе увезани да предузмемо што је могуће више мера да олакшамо грађанима да дођу до сазнања, а онда да се пријаве и тај сатус остваре. Такође смо обавестили удружење пензионера, то је био један предлог посланика из Скупштине“, истиче Дубравка Ђедовић.
Надлежним у градским и општинским службама упућен је апел да преко локалних медија информишу грађане о олакшицма и да обиђу болесне и сеоска домаћинства и помогну им да поднесу захтев за енергетске олакшице.
Коментари