Читај ми!

Може ли Србија да достигне Шведску у безбедности на путевима

У Србији су, само прошле године, у саобраћају живот изгубиле 553 особе, а истраживања показују да су најмлађи путници и даље најнезаштићенији на путевима. У циљу веће безбедности и мање жртава, у Београду се одржава међународна конференција "Визија нула за Балкан".

Више од милион и триста хиљада људи у свету годишње погине у саобраћајним несрећама. А на Балкану је број жртава и повређених већи него у земљама Европске уније. Шведска је иницијативу "Визија нула" увела 1997. и данас је најбезбеднија земља у саобраћају – 96 одсто путника користи сигурносни појас, а годишње страда мање од 200 људи.

"Што се тиче одређивања када ћемо то достићи стварно је тешко рећи са ове дистанце, али оно што јесте циљ и што јесте мисија и што треба да буде визија јесте свакако нула страдалих у саобраћају и сада оно што посебно забрињава код нас на нашим путевима је страдање деце", Славиша Лакићевић, начелник Управе саобраћајне полиције МУП-а. 

"То нам је један од основних циљева националне стратегије безбедности саобраћаја да од 2030. ниједан људски, а поготову дечји живот не изгубимо у саобраћајним незгодама", каже Бранко Стаматовић, в. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја.

Из тридесет земаља, више од 90 стручњака из области безбедности саобраћаја са нашим и стручњацима из региона, траже решења за већу безбедност на путевима. Упућени сматрају да су школа, обуке возача и медији веома важни чиниоци.

"Безбедност на путевима је веома комплексна област која захтева и ангажман владе и њихове активне мере које ће учинити инфраструктуру безбеднијом, самим тим и да се смањи брзина на путевима. Србија је последњих година доста остварила по том питању и статистика се поправља, али има још много тога да се уради", каже Филип Вијерс, председник Комитета ИРФ за безбедност на путевима. 

"Безбедност саобраћаја је посао сваке институције"

Појачане превентивне и промотивне активности, као и умрежавање институција у региону, задужених за безбедност саобраћаја, тврде стручњаци, допринеће реализацији идеје "Визија нула" и повећању безбедности у саобраћају.

"Безбедност саобраћаја није посао само МУП-а и само АБС-а или Путева Србије, безбедност саобраћаја је посао сваке институције и сваког појединца", каже Стаматовић.

"Потребна је синергија свих субјеката безбедности саобраћаја, наравно, и возача који треба својим поштовањем прописа и свим другим мерама и радњама, које се тичу учествовања у саобраћају, да допринесу да очувамо и да имамо стабилно стање безбедности", рекао је Лакићевић.

Статистика упозорава – у претходних 30 година, 30.000 особа погинуло је у саобраћају, што је сразмерно једном мањем граду у Србији.

петак, 22. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње