Време је за крај

Када једна екипа на осам трка забележи исто толико победа (рачунајући и крај прошле сезоне чак десет узастопних) прва реч која пада на памет је доминација. Ова је, додуше, најчуднија од свих које смо до сада видели.

Искрен да будем, за неког са дугогодишњим стажем страственог праћења Формуле 1, нисам се баш прославио у избору возача за које сам се током деценија опредељивао. Ако као вододелницу означимо на овом месту већ више пута спомињан Панинијев албум који је на неколико генерација одлучујуће утицао распламсавши емоције према овом чудном спорту, у следећих 36-37 година прославио сам укупно само пет титула које су освојила три различита возача за које сам током година навијао. Што је још занимљивије, ни један од тих пет шампионата није био освојен на доминантан начин.

Доминацију сам први пут упознао 1988. године, у облику црвено-беле звери под именом MP4/4. Уз Сену и Проста за воланом, Хондом погоњено чедо Гордона Мареја је добило невероватних 15 од 16 трка те године а савршена сезона им је измакла на Монци само два круга пре краја, услед тренутка лудости Жан-Луј Шлесера. Нисам навијао за Мекларен, Сена ми је у том периоду каријере био поприлично несимпатичан а за Проста и његов исувише зихерашки стил вожње тек нисам нарочито марио па ми ни доминација Денисовог Мекларена није била драга.

Четири године касније дошао је ред на Њујиев скоро па полуаутономни FW14B који је од Менсела - рекао бих ипак - направио светског првака. Осам Најџелових победа на првих десет трка је „затворило" шампионат већ пре краја јула, али ни брка ни Френков тим за који је возио нису били мој избор.

Следећи пут, доминација се у Формулу 1 вратила у облику мрског F2004 који је Шумахеру донео, испоставило се, последњу титулу захваљујући нестварном низу од 12 победа на првих 13 трка. Међутим, ако сам према Сени, Просту и Менселу испољавао различит ниво равнодушности, Шумија тих година тек нисам подносио па сам тако још једном другима препустио да уживају у осећају доминантног освајања шампионата.

Иако те три сезоне пре свега захваљујући моћи шампионских аутомобила оправдано штрче, у годинама које су уследиле било је још неколико доминантних наступа (Брон, Ред Бул, Мерцедес) и као што можете да претпоставите, поново сам био на супротној страни од оних који су у тим титулама уживали.

Пре него што се запитате чему сад ово тужно подсећање на сопствене погрешне изборе и зашто би се то било кога тицало, отворићу карте до краја - да, Мерцедес АМГ Петронас Моторспорт је можда најбоље устројен тим у историји Формуле 1 - подједнако импресиван на стази, у боксу и фабрици - а Луис Хамилтон на путу да постане један од највећих возача које смо икада гледали, али не, овогодишњи F1 W10 EQ Power+ није ни приближно онолико супериоран у односу на конкуренцију као што су то 1988. били Мекларен, 1992. Вилијамс или 2004. Ферари. Једноставно није.

Да ме неко не схвати погрешно, у питању је сјајна машина која ће и пре новембра заслужено бити овенчана шампионском славом. На стазама као што су биле оне у Аустралији, Шпанији или Француској Мерцедес је обесмислио тркање. Међутим ако на једну страну ставимо осам узастопних победа а на другу оно што смо видели у Бахреину, Азербејџану или Канади слика постаје поприлично компликована па отуд и горњи закључак. Јер ако су за тренутни резултат у шампионату одговорни Хамилтон, Ботас и генијалност Волфа, Лауде, Елисона и компаније из Бреклија, једнако тако су допринели и из Бинотове екипе, невероватним низом погрешних одлука, возачким грешкама али понекад и услед обичног малера.

Следи Аустрија, још једна од оних стаза на којима је Мерцедес и те како победив и где осим Скудерије - Леклера макар - своју шансу види и Верстапен. Од тога да ли ће пар двадесетједногодишњака који ће данас стартовати из првог реда окончати победоносни низ шампионске екипе у многоме зависи какав остатак сезоне ћемо гледати. Да парафразирам Черчила - неће то бити почетак краја, али морао би да буде крај почетка.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 15. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње