Крај Мерцедесовог низа?

Формула 1 је по четврти пут у Сочију, где приликом претходних долазака није успела да запали машту љубитеља спорта. До сада последња Тилкеова креација се дичи фантастичном кривином број 3, којој нема премца у календару Формуле 1, али остатак стазе пати од озбиљног недостатка личности. Овог викенда би ипак могло да се сложи неколико битних коцкица како би коначно добили једну узбудљиву Велику награду Русије.

Иако личи на градске стазе - због великог броја лакат кривина - у питању је прави, затворени аутодром на којем се ван тркачког викенда не одвија никакав саобраћај. Траса јесте делимично била условљена распоредом грандиозних борилишта Зимских олимпијских игара, али је штета што није на прави начин осликала дух једне необичне дестинације, места где се сусрећу још увек снегом прекривени обронци кавкаских планина и плаже омиљеног руског летовалишта. Безличност микро локације је, иако ненамерно, можда најбоље сумирао Фетел после слободних тренинга у петак: „Има пуно кривина које на папиру изгледају исто, чак је и осећај у аутомобилу веома сличан, па је због тога веома тешко бити прецизан. Волео бих да су засадили мало више дрвећа око стазе, како би могли лакше да се сналазимо".

Биће да Немцу који после прве три трке води у генералном поретку безлична стаза ипак није представљала проблем, јер је Ферари - помало неочекивано - у петак био знатно убедљивији од Мерцедеса. Јасно је да није превише мудро правити закључке на основу првих слободних тренинга, али је тешко занемарити предност која је била већа од пола секунде у корист италијанске екипе, поготово када се има у виду да је направљена на ултра мекој гуми, чиме се потврђује тренд који се појавио од почетка сезоне према којем Ферари успева да парира Мерцедесу пре свега на мекшим мешавинама.

Мерцедес је - још од како је Рикардо издоминирао у Монаку прошле године - у низу од 18 узастопних победа на квалификацијама док Ферари није славио у суботу још од Сингапура 2015. па би слика црвеног аутомобила (или два?) како предводи караван у кругу за загревање био онај коначни доказ да је Скудерија напокон ухватила прикључак са шампионском екипом из Бреклија, што је исход којем се надају и они који себе не убрајају у армију навијача тима са амблемом пропетог коњића. Али пре него што тифози овог викенда пожуре у кладионицу не би требало сметнути са ума да промена подешавања сребрних аутомобила, додатни слој гуме који ће асфалт добити после трећег слободног тренинга, а пре свега тога и чувених пар десетинки по кругу које Мерцедес „ошиша" током квалификација веома лако може поништити све оно добро што је Ферари учинио у петак па се чини да ћемо у Сочију добити до сада најузбудљивију суботу у 2017. години.

Што је само леп увод у оно што следи у недељу, када ћемо без обзира на исход квалификација поново гледати неизвесну трку са неколико интригантних токова. У Мерцедесу рецимо, као резултат Ботасове пол позиције у Бахреину, испод мирне површине кључа дебата о томе да ли је неопходно већ овако рано у сезони увести тимске наредбе. Шампионски тим се годинама дичи политиком допуштања клупским колегама да се тркају, што је одлука која им је у претходним годинама била знатно олакшана великом маргином коју су имали у односу на конкуренте, па је за њих ситуација у којој Ферари води у првенству практично нова територија коју би тек требало да савладају. Ни Тото Волф ни Ники Лауда не желе да жртвују Валтерија, поготово не пре него што му се пружи прилика да докаже да може да парира Хамилтону, али би такву одлуку уместо њих могао да донесе Кими Раиконен. Ледени од почетка сезоне није претња Себу ни на квалификацијама ни на трци па Фетел (за сада) не мора да брине да би клупски колега могао да му ускрати бодове неопходне у борби за шампионску титулу. Поврх свега, Ферари је за разлику од Мерцедеса познат као екипа која не бежи од тимских наредби, па уколико се Кими убрзо не поправи, Тото и Ники практично неће имати избора.

Два реда ниже, међу пилотима Ред була полако расте напетост услед борбе за превласт у екипи. Данијел Рикардо је још од 2014. године, када је као новајлија у тиму испрашио Себа - у том моменту актуелног четвороструког узастопног шампиона - свачији омиљени кандидат за следећег светског првака, и Аустралијанац такву репутацију утврђује из године у годину. Али од како гаражу дели са највећим вундеркиндом којег је Формула 1 имала у овом веку, Дени Рик се одједном нашао у ситуацији да мора изнова да се доказује на свакој трци, и једино чињеница да аустријска екипа тренутно не може да парира Ферарију и Мерцедесу деградира ту фантастичну битку два неизмерно талентована момка на споредни колосек. Тако ће бити и у Русији, где победник овог клупског дуела има право да се нада, али не и да очекује пласман бољи од петог места.

А онда је ту оно што се колоквијално назива средина табеле, традиционално најконкурентнији сегмент Формуле 1. На крилима Переза, већ годинама неприкосновеног шампиона „малих" тимова, али и импресивног почетника Окона, Форс Индија за сада успешно одолева бржем Вилијамсу у одбрани четврте позиције у шампионату конструктора. Екипи из Гроува не помаже чињеница да Строл још увек није видео карирану заставу (што није било неочекивано), па је терет скупљања поена задатак који „пензионер" Маса за сада успешно обавља. Вилијамс је на претходне три трке у Сочију освојио више бодова и од Ферарија и од Ред була, што их чини благим фаворитима за бар седму позицију на трци.

Карлос Саинц ће у трку у Русији кренути три позиције ниже од онога што избори на квалификацијама - резултат краткотрајног помрачења свести приликом покушаја претицања Строла у Бахреину - што даје прилику Квјату да се у домовини искупи за катастрофални наступ који му је прошле године дефинисао каријеру. Хас се, упркос промени добављача, и даље мучи са кочницама па је питање да ли импресивни Грожан може да понови свој обично херојски резултат на квалификацијама, нешто што Магнусен за сада не успева да реплицира.

Рено, упркос ове године значајно бољем агрегату, још увек није на нивоу који се од некад шампионске екипе очекује, али би уз нову верзију мотора и боље подешавање шасије већ за неколико недеља то могло да се промени. За сада Хилкенберг успева да извуче максимум на нивоу једног круга - па неће бити необично ако га данас поново видимо у трећем делу квалификација - док Палмер и даље не оправдава место у елитној класи ауто спорта.

Верлајн је коначно дебитовао у шампионату (за Заубер сјајним) једанаестим местом у Бахреину, уверивши скептике да су прерано почели да га отписују, што се не може рећи за Ериксона за којег се чинило да не може да парира чак ни несрећном Ђовинацију. На самом зачељу је и даље Мекларен, који Вандорну на прошлој трци није омогућио чак ни да стартује, док је Алонсо макар звезда радио комуникације, када већ ни једном није успео да заврши трку.

Да ли ће Ферари коначно заблистати и у суботу, или ће Мерцедес и даље бити једини тим који је икада водио на трци у Сочију сазнаћемо после суботњих квалификација, које су, као и недељна трка, на програму од 14 сати по нашем времену. Ја мислим да хоће, а ви?

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 17. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње