среда, 28.12.2016, 12:39 -> 13:57
Извор: РТС
Борковић: Желим међу три најбоља
Најбољи аутомобилиста Србије Душан Борковић заузео је седмо место ове сезоне у Интернационалној ТЦР Серији. Иако је дебитовао у том изузетно јаком шампионату и оставио изванредан утисак, наш ас је свестан да је неправедно остао без пласмана међу првих пет на крају године, и у ексклузивном интервјуу за РТС најављује још боље вожње у наредној сезони ТЦР-а.
Борковић је у последњем, 11. тркачком викенду, на уличној стази Гуја у Макауу возио беспрекорно и успео да дође до бодова који му гарантују пласман међу пет најбољих на крају сезоне, али су организатори одлучили да због великог броја инцидената и удеса свим возачима доделе половину од укупног броја освојених бодова, тако да је српски шампион остао седми.
То му даје још већи подстрек да у наредној години буде још бржи, и покаже још квалитетније вожње, које би му омогућиле прву победу у ТЦР-у, већи број подијума и пласман међу три најбоља возача на крају шампионата за 2017.
Ове године, у свом првом наступу, Душан Борковић се шест пута пео на подијум.
Остварио је три друга и три трећа места, а константно је био међу најбржим возачима током квалификација. Два пута је имао пол позицију, јер је као први завршавао квалификације, у Белгији на стази Спа Франкоршамп, и у Немачком Ошерслебену.
Велики број пехова и удеса на почетку сезоне је резултовао тиме да Борковић не буде међу првих пет возача, али ће у наредној сезони имати знатно веће искуство и бити годину дана зрелији.
На већини стаза је наш ас први пут возио, али је и поред тога успео да буде други два пута у Ошерслебену и једном у Сингапуру, док је трећа места освајао у Бахреину, Белгији и на Тајланду.
Није био у пласману и није освајао бодове током седам од укупно 22 трке у 2016, што га је и коштало бољег пласмана.
Ове године ће памтити трке са Формулом 1, у Бахреину, Сингапуру и Малезији, а највећи утисак на њега оставио је управо Сингапур. Како стаза, тако и сам град.
И наредне године ће се возити три тркачка викенда са Формулом 1, али ће доћи до промене у календару, што се тиче домаћинстава и организатора трка.
Из календара испадају:
Ешторил (Португалија)
Сочи (Русија)
Имола (Италија)
Сигапур
Гуја (Макао)
Сепанг (Малезија)
У 2017, током десет тркачких викенда, 20 трка ће се возити, између осталог, и на новим стазама у шампионату:
Рустави Мотопарк (Грузија)
Монако (Монте Карло – са Формулом 1)
Хунгароринг (Мађарска)
Кореја или Кина
Јас Марина (Абу Даби)
Титулу брани Швајцарац Стефано Комини, који је био најбољи у генералном пласману и 2015, у првој сезони Интернационалне ТЦР Серије. Двоструки узастопни шампион Интернационалне ТЦР Серије ће у фебруару напунити тек 27 година.
Генерални пласман 2016 (три најбоља возача):
1. Стефано Комини, Швајцарска (Фолксваген Голф, Леопард тим)
2. Џејмс Неш Велика Британија (Сеат Леон, Крафт Бамбу тим)
3. Жан Карл Верне, Француска (Фолксваген Голф, Леопрад тим)
Највеће новине у наредној сезони односе се на промену тимова и долазак нових екипа и нових аутомобила у шампионат.
Током 2017. године, у ТЦР-у ћемо први пут гледати "ауди РС3 ЛМС", потом "Кију", која са великим амбицијама улази у шампионат са моделом "сид ТЦР", неизвестан је "Опел", који је остао без Таргет тима и није успео да унапреди аутомобил "астру" за прошлу сезону.
Преговара се око останка шампионског тима Леопард, за који је возио Комини у Светском ТЦР шампионату, а за 2018. годину је најављен и улазак "Хјундаија" у Интернационалну серију.
Борковић је 2016. годину успешно завршио као члан Нис Петрол Рејсинг тима из Србије, а логистичкиу подршку дао му је Б3 Реајсинг тим из Мађарске, за који је возио.
У којој ће екипи наредне године возити наш шампион, и који аутомобил, још није познато, и знаће се тек почетком 2017, јер се преговори увелико воде и трају.
У интервјуу је открио своје жеље и амбиције, али остаје да видимо ко ће бити најупорнији у намери да доведе нашег шампиона у своје редове.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар