субота, 08.10.2016, 15:15 -> 15:20
Извор: РТС
Аутор: Бојан Тркуља, @xbojan
С.У.З.У.К.А.
Спектакуларно одустајање водећег возача услед квара мотора, дупла победа за тим чији погон је у најбољем случају тек трећи по снази у каравану, a чији возачи су кроз неколико узастопних кривина демонстрирали Мастерклас у фер тркању, подијум за срећка који је прегрмео удес у првој кривини, најнеспретније претицање још од времена Камуи-сана и следствену казну, па из свега изашао као огроман фаворит за титулу, уз шокантно одустајање због отказивања кочница при 300 на сат, откачену гуму, неизбежне теорије завере и мало шампањца са укусом патике је најкраћи могући опис трке коју смо гледали претходног викенда у Малезији.
Уколико после тога - а ни Сингапур није био лош, зар не - неко и даље сматра да је нова ера Формуле 1 досадна рекао бих да ће му убудуће бити макар мало теже да ту своју опсервацију аргументовано брани. Најлепше од свега, ако је судити по јутрошњим квалификацијама, добар период би могао да се настави и у Јапану. Као и у претходне две године, Розберг ће у трку кренути као водећи - што на Сузуки и није нека предност јер статистички гледано првопласирани са тренинга има мање од 50% шанси за победу - али уз маргину од само 13 хиљадитих делова секунде и релативно малу разлику у односу на Ферари и Ред Бул, на обали Пацифика би могао да нас обрадује још један у низу класика због којих је Хугенхолцова лепотица високо на листи омиљених и возачима и навијачима.
Због идеалне комбинације свих могућих типова кривина, велике просечне брзине и „течног" круга, али и релативно мале ширине асфалта са чије обе стране вреба претежно шљунчана сигурносна површина, мало стаза на свету толико тестира и аутомобил и возача, док присуство маштовитих навијача чији ентузијазам за Формулу 1 се годинама не смањује креира јединствене кулисе за обично веома узбудљива дешавања на трци за Велику награду Јапана. Главна тема и овог викенда биће обрачун два Мерцедеса, али за разлику од претходног дела сезоне, дешавања ван стазе постају скоро једнако занимљива као и само тркање. Као и обично, предњачи двоструки узастопни шампион, који је кроз читаву каријеру својим емоционалним, али често и поприлично незрелим изјавама и поступцима умео да буде свој највећи непријатељ.
У Малезији је тако Луис поново дао материјала теоретичарима завере, изјавом да неко очигледно не жели да он освоји титулу, јер од свих агрегата са трокраком звездом, страда само његов. И без статистичког доказивања да није баш тако, сама порука је била толико погрешна да је под притиском тима Хамилтон још истог дана објаснио да је мистериозни неко који му се испречио на путу до титуле нико други до Бог, што - ако истрајни атеиста сме да примети - у слободном тумачењу може да зазвучи готово као бласфемија. Но, као да му то није било довољно, Луис је и у Јапану наставио са гафовима ван стазе, прво крајње непрофесионалним понашањем на официјелној конференцији за медије, а затим и одбијањем да одговара на питања по завршетку квалификација, услед критика које је за своје Снепчет авантуре претрпео у (углавном) британској штампи.
Колико је заостајање за Розбергом током целог викенда последица те тренутне Луисове емоционалне нестабилности вероватно никад нећемо сазнати, али победа у Јапану - где је у претходне две сезоне управо са друге позиције први стизао до кариране заставе - или бар пласман изнад Розберга на крају трке је једини тоник који би могао да ублажи стрес актуелног шампиона. На његову жалост, а нашу радост, као ретко када раније овог викенда ће се питати и неки други. Ферари је после дужег времена имао, чини се и за њих изненађујуће добре квалификације, уз скоро па прихватљив заостатак за Мерцедесом, али битније, предност у односу на Ред Бул. На стази где претицање ни са ДРС-ом није нарочито једноставно добар старт би и италијанској и аустријској екипи могао да пружи шансе да се до краја трке равноправно носе са Сребрним стрелама, тим пре што већ неко време и једни и други на слободним тренинзима показују да са пуним резервоарима и те како могу да прате Мерцедес. Ипак, Коњићима ће ограничавајући фактор бити обавезан период на наранџастој, тврдој гуми, на којој им константно измиче оптимална температура, док ће Бикови имати проблем у последњем сектору, где дугачак период под пуним гасом огољава слабости Реноовог погона, али и Мерцедес евидентно има проблем са мотором који није онолико поуздан колико смо сви мислили.
Аутсајдери - практично сви возачи ван првопласирана три тима - овог викенда могу само да се надају киши која би у току ноћи између суботе и недеље могла да накваси аутодром, али ни она неће бити довољна без ванредних догађаја, којих додуше претходног викенда није недостајало. Посебно је разочарао Мекларен, чији аутомобил је на фабричкој стази показао све своје слабости, како на страни мотора, тако и на страни шасије, док ће Хас чија оба возача су се по први пут у историји пласирала међу првом десеторицом имати задатак да смета у директној борби Форс Индије и Вилијамса за четврту позицију у пласману конструктора. Коме је све ово довољно занимљиво да жртвује мало спавања у недељно јутро нека сат навије бар који минут пре седам. Надам се да ће онима којима није, сутра бити жао.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар