Шангајска листа жеља

Пет ствари научених на Сепангу: 1) Формула 1 није досадна 2) права тактика понекад вреди више него добар аутомобил 3) Мерцедес јесте фаворит, али неки викенди могу бити доста незгодни 4) Пирели може значајно да утиче на исход и 5) Ферари се дефинитивно вратио. Ствари које ћемо научити после Шангаја? Хм...

Жао ми је због овога што ћу управо написати, али сва је прилика да до краја године нећемо гледати бољу трку од оне којој смо присуствовали у Малезији. Ферари заслужује све честитке за победу, међутим комбинација коју смо имали пре две недеље - кишне квалификације, рекордно висока температура асфалта, рани излазак сигурносног возила и тактички промашај Мерцедеса - тешко да ће се ускоро поново тако згодно сложити да произведу ефекат који смо добили на Сепангу. Јер Фетелова победа, поново без жеље да умањујем фантастично одрађен посао Ферарија, у овом моменту јасне Мерцедесове доминације ипак представља пре аберацију, одступање од очекиваног исхода, него сигнал за време које је пред нама.

При томе, да ме неко не схвати погрешно, Ферари ће поново побеђивати ове године. Вероватно недовољно да би Себ, поготово Кими, били протагонисти у борби за титулу, али сасвим довољно да тријумвират Волф-Лауда-Лоу и њихове пилоте држи на опрезу. Да, Мерцедес има и даље бар пола секунде предности по кругу у идеалним условима, али када се у једначину убаце киша, високе температуре, избор тактике, механички кварови, ривалитет унутар екипе и све оно што Формулу 1 чини непредвидљивом, тих пола секунде више не делује тако убедљиво као пре Малезије.

Велику улогу у шампионату могао би да одигра и Пирели. Уз ризик да прерано судим, рекао бих да је овогодишњи Фераријев СФ15-Т законити наследник Лотусових чеда из 2012. и 2013. (Е20 и Е21), чувених по економичном трошењу гума, са којима је у рођачким везама преко оца - Џејмса Елисона. Ако је заиста тако, Ферари би на појединим стазама можда могао да рачуна са једним одласком на замену гума мање него Мерцедес, а то преведено у време представља бонус од двадесетак секунди. Е сад, ако би још којим случајем Пирели решио да у наставку сезоне приликом избора гума оде у правцу мекших варијанти, борба за титулу би нагло могла да постане врло неизвесна.

Но, пошто претходни пасус садржи превише ако чак и за мој укус, хајде да се фокусирамо на оно што је у овом моменту много извесније.

Кључ занимљивости сезоне данас у својим рукама држи - Нико Розберг. Немац је у прве две трке био немоћан да се равноправно бори са Хамилтоном, и уколико се на том плану врло брзо не догоди промена, актуелни шампион ће пре краја године постати тек десети члан елитног клуба возача који су у каријери освојили 3 или више титула. Наравно да је исувише рано отписивати Розберга већ у априлу, али забрињава то што у овом моменту није јасно где би Нико могао да тражи прилику против клупског колеге. Ако сам због Хамилтоновог раскида са дугогодишњом девојком и одуговлачења са потписивањем новог уговора сматрао да би емоционална нестабилност могла да буде његова Ахилова пета, Луис ме је убедљиво демантовао на почетку сезоне. Без такве врсте дистракције, бојим се да борба коју ће одлучити само умеће на асфалту неће бити нарочито неизвесна.

Зато је прва ствар коју бих желео да овог викенда видим неки знак да Розберг може да поремети Хамилтонов ход ка титули.

Друга ствар која ме интригира је да ли ћемо добити истинско ривалство унутар Ферарија. Након што је прошле године до ногу потучен од Алонса у аутомобилу који није волео, Кими је у 2015. напокон од Скудерије добио оно што највише воли - стабилан предњи крај - и само пехови у прве две трке су нас ускратили за потенцијално фасцинантну борбу клупских другова који су и у предсезони и на слободним тренинзима пре прве две трке били прилично изједначени. Надам се да ће нам Кина омогућити да видимо да ли у Леденом има још довољно шампионског материјала због којег је и у својој 13. сезони и даље најпопуларнији возач своје генерације.

Шангај обећава и неизвесну битку између Вилијамса и Ред Була за трећу позицију у тренутном поретку конструктора. Упркос негативном публицитету којем га је аустријски тим изложио на почетку сезоне, Рено не одустаје од вредног рада на развоју мотора, па би за Формулу 1 било јако добро да тим путем крене и екипа из Милтон Кинза. Трка у Малезији је јасно показала да мотор није једини проблем Ред Була, јер их је са истим погоном двојац почетника из сестринске екипе Торо Роса поштено испрашио. Вилијамс са друге стране нема проблем са агрегатом, али аеродинамично компромитована шасија, као и прошле године, представља озбиљан лимит за лепе беле аутомобиле, па би на кинеском асфалту могли да гледамо неке занимљиве борбе Ред Булових и Вилијамсових пилота.

На возачком плану, да би оправдао висока очекивања Ботас ове сезоне мора да убедљиво потуче Масу, једнако као и Рикардо Квјата. Млади Рус је помало неочекивано рано добио прилику у Ред Булу али је у прве две трке није искористио на прави начин, и ако је судити по фантастичном старту Верстапена и Саинца у Торо Росу, врло брзо би могао да се нађе под притиском.

Коначно, биће занимљиво пратити и прогрес Мекларена, који се у Кини нада да би по први пут ове сезоне могао да конкурише за место у другом делу квалификација. За тим шампионског реномеа, такав циљ је неприхватљиво скроман, али макар обећава добру борбу са пилотима Форс Индије и Лотуса. Још занимљивије ће бити испратити надметање Алонса и Батона, будући да Шпанац за сада није успео да британског ветерана потчини на начин како је то са клупским колегама чинио у највећем делу досадашње каријере. Ако би којим случајем Џенсон успео да изгура сезону поравнат са Алонсом, то би представљало веће изненађење него да неко украде овогодишњу титулу испред Хамилтоновог носа.

У Шангају можда нећемо видети још један пораз Мерцедеса, али ако би видели пробуђеног Розберга, поново узбудљивог Раиконена, лукавог Рикарда и амбициозног Квјата, самоувереног Ботаса, и даље ентузијастичне почетнике Торо Роса и борбеног Батона, или бар половину тога, била би то добра трка.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 20. новембар 2024.
16° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње