#PZE22
Шест песама које су обележиле финале „Песме за Евровизију ’22“
Прошло је више од 24 сата од финала „Песме за Евровизију“, а сви и даље певушимо Констрактине стихове на латинском и чувене реченице – „бити здрава“ и „немам књижицу“. Међутим, за нама је сјајан фестивал на којем смо чули и видели доста сјајних композиција и наступа, што говори о томе да музичари ипак желе да представљају своју земљу на „Евросонгу“, а не да се само промовишу. Издвајамо вам шест песама које су обележиле такмичење, а нису успеле да дођу до победе.
Сара Јо – Мушкарчина
Сара Јо је била главни фаворит уочи такмичења, и то се могло приметити по реакцијама на друштвеним мрежама и у медијима, и по броју прегледа на Јутјубу.
Сара је, осим песме која би се могла сврстати у неку врсту модерног чочека, гледаоцима пружила несвакидашњи наступ за наше прилике, који је несумњиво имао елементе уметничког перформанса.
Навикли смо да уз захтевне наступе обично не иду и добре вокалне способности, али Сара Јо је успела да разбије и те предрасуде и да и у вокалном смислу буде беспрекорна.
Надамо се да Сару неће обесхрабрити то што јој је победа измакла, пошто без икакве сумње има потенцијал који би у будућности требало да прикажемо на „Песми Евровизије“.
Зорја – Зорја
Доказ да су композиције са етно-мотивима непревазиђене јесте Зорјино треће место, која се гледаоцима „Песме за Евровизију“ представила аутобиографском песмом.
Осим изванредних вокалних способности које нам је предочила, Зорја је имала наступ који је у потпуности пратио композицију, која на моменте има химничне елементе.
Треће место је велики успех, па бисмо могли да очекујемо Зорју на такмичењу и наредних година, можда и са песмом из неког другог жанра.
Гифт – Хаос
Прави хаос на сцени направила је група Гифт, са препознатљивим и карактеристичним изгледом фронтмена Јоце Ајкуле који је учинио да цео наступ не изгледа као обична свирка.
Хаос је класична рок нумера која има одређене елементе који је чине сабласном, али оно што је свакако издваја и чини специфичном јесте глас фронтмена.
Рок се враћа на евровизијску сцену, захваљујући прошлогодишњим победницима, а чини се и да се све више домаћих бендова охрабрује да буде део такмичења.
Наива – Скидам
Пре две године, Наива се домаћој публици представила једноставном, а ефектном песмом Баш, баш, а на овогодишњем фестивалу песму Скидам извела је седећи на каучу, без икакве значајне кореографије.
Наива, односно Ивана Јајчанин, очигледно је желела да покаже да својим гласом може да укаже на себе и да јој за то нису потребни никакви спектакли.
Без обзира на то што се лошије пласирала у односу на 2020. годину, сигурно је да ћемо Наиву и наредних година гледати на националном избору, а можда и на „Евросонгу“, уколико се све коцкице посложе.
Зое Кида – Бејби
Некадашња чланица групе Земља грува, чија је чланица и овогодишња победница Констракта, Зое Кида одлучила је да песмом Бејби започне соло каријеру.
Композиција којом се Зое представила је наизглед прилично једноставна, али тај звук је све популарнији у свету и велика је привилегија имати такву композицију на националном избору представника Србије на „Песми Евровизије“.
Зое Кида је осим добре песме показала и своје искуство које јој је донело сигурност на сцени, а уз свој гламурозни изглед, није јој био потребан захтеван наступ, већ је комплетну атмосферу успела да, осим својим гласом, дочара и добро одабраним анимацијама.
Gramophonedzie – Почињем да лудим
Позитивно лудило на сцену „Песме за Евровизију“ донела је песма коју је Gramophonedzie направио за такмичење.
Песма је дочарала атмосферу из клубова и дискотека, а у наступу је било јединствено то што су певачица и остатак бенда били у позадини и дали предност кореографији.
Такав звук нам је недостајао и надамо се да ће се сличне песме појављивати и на будућим изборима за представника Србије на „Песми Евровизије“.
Представили смо вам наш избор. Знамо да се укуси разликују, због тога вас позивамо да у коментарима напишете своје фаворите.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар