"Српске недељне новине" информишу и едукују
Полазници Школе креативног писања и комуникација "Теодор Павловић", коју при Културном и медијском центру "Српски венац” у Будимпешти организују "Српске недељне новине", успешно су окончали похађање наставе у овој календарској години. Одмах после предстојећег зимског распуста, следе нова дружења и други део обуке.
Од чланова уредништва листа, Драгане Меселџије и др Драгана Јаковљевића, полазници овог вида едукације су у протеклом периоду имали прилике да сазнају много детаља важних за успешну комуникацију, а посебно за рад у медијима. Посебна нажња посвећена је начинима на које се у различитим околностима треба обраћати саговорницама и јавности, новинарским жанровима, стиловима и техникама, затим правилном наступу у медијима и на јавним скуповима, али и актуелној медијској сцени, са низом позитивних и негативних примера.
Према речима организатора, представљени су начини на које свако од нас може комуникацију са својом непосредном околином учинити квалитетнијом и плодоноснијом. Они уочавају да се данас много говори о вештинама комуникације, посебно о виртуленој комуникацији, о проблемима који се јављају у комуникацији међу појединцима и групама, што све у први план ставља потребу да свако од нас, одређеним личним напором у овој области, допринесе да међуљудски односи буду складни, а то води и складнијем животу целе заједнице.
Предавачи ове школе подсећају да је комуникација важна и због тога што се многи бракови данас разводе због недостатка комуникације или због неразумевања. Важна је због тога што се већина отказа са посла да или добије управо због лоше комуникације са колегама или претпостављенима, а тек у ретким случајевима због незадовољства радним учинком или радним местом. Добра комуникација је важна због тога што омогућава боље, потпуније, садржајније односе са другим људима. Важна је зато што нам омогућава да изградимо чврсте и стабилне односе са другим људима и због тога што, уколико смо успешни у комуникацији, то нам отвара врата за личне и професионалне успехе.
Да би комуникација била добра, за почетак је, истичу они, битно имати искрене намере према особи са којом комуницирамо. Уколико је наш једини циљ да остваримо неку добит, то ће довести до тога да наша комуникација буде манипулативна, а однос неће моћи да буде успостављен. Иако се многе вештине продаје базирају управо на манипулацији, данас се све већи значај придаје задржавању купца, а то је немогуће без интересовања за њега и његове потребе.
Добра комуникација је и она у којој се људи разумеју. Да би људи разумели једни друге неопходно је да имају развијену емпатију, односно разумевање начина на који се друга особа осећа и начина на који размишља. Да би могли да будемо успешни у комуникацији неопходно је да одустанемо од става да ми све знамо најбоље, да смо увек у праву и да ми знамо шта је најбоље за друге. Так када другима дамо слободу да сами мисле, осећају и доносе одлуке можемо говорити о доброј комуникацији.
Трећи, не мање битан део добре комуникације је познавање социјалних вештина. Ово се односи на знање како да успоставимо контакт, како да се понашамо у конфликту, како да се одбранимо када нас неко напада. Ове вештине подразумевају знање како да упутимо и примимо похвалу, како да упутимо и примимо критику и како да се поставимо у ситуацијама које нису пријатне за нас.
Полазницима ове школе је посебно наглашено да је комуникација основ савременог друштва - пословања, дружења, блиских односа. Да бисмо данас били успешни, неопходно је да имамо добру комуникацију, да континуирано развијамо емпатију и социјалне вештине. Сваки квалитетан однос је базиран на доброј и искреној комуникацији.
Према речима стручњака, сваком човеку дневно кроз главу прође око 60.000 мисли које у њему побуђују одређене емоције, a затим утичу на понашање и опхођење са другима.
На часовима ове школе било је речи и о томе да је у пословном свету битно и одевање, јер запослени и гардеробом шаље одређену поруку о себи. Дакле, и облачење је вид комуникације.
„Човек не треба да буде у функцији одела, већ обрнуто. Гардероба треба да буде прилагођена радном месту и ситуацији. Погрешно је 'избрендирати се' за посао. И Арманијево одело може да буде непримерено ситуацији и хијерархији у компанији. Најбоље је обући се прикладно, удобно, у складу са самим собом, али и послом који обављате. Не треба заборавити да, уколико успешно савладате вештину комуникације, она ће вам, сасвим сигурно, помоћи да брже напредујете у каријери", поручили су предавачи својим слушаоцима у Културном и медијском центру „Српски венац", у Будимпешти.
Коментари