Изложба "Уметност играча" посвећена великану српског балета Милораду Мишковићу
Изложба је отворена у Фоајеу партера Велике сцене Народног позоришта у Београду и трајаће до фебруара 2022. године. Аутор поставке је некадашњи солиста Балета Народног позоришта и дугогодишњи Мишковићев сарадник Милош Дујаковић, који је изјавио да је Мишковић увек био "светионик за Србе који су одлазили у Париз".
"Као на све наше велике сликаре који су живели и радили у Паризу, били смо поносни и на Милорада. За све наше уметнике је он био велика фигура и дивили смо се његовом успеху и каријери. Он нам је свима давао идеју и охрабрење да човек може у животу нешто урадити", изјавио је Дујаковић.
Дујаковић наводи да је Мишковић увек био веома пријатељски расположен и спреман да помогне својој земљи и народу, као и да је на крају све њима и оставио.
"Он је свој архив оставио Архиву града Београда, оставио је своју Фондацију народу своје земље... Он стално изазива у нама потребу да се њему враћамо, да размишљамо о њему и подсетимо на њега, иако је прошло 8 година од његове смрти", истиче Дујаковић.
Како каже, Мишковићев рад носи у себи бескрајну мотивацију и инспирацију и он се може сагледати са различитих аспеката.
"Његова каријера играча била је у једном тренутку епицентар важних догађаја одједном су се око њега нашле све те познате личности - Жан Кокто је своје скице посветио њему, Пикасо је дошао да скицира његову пробу, али и други велики композитори, сликари и сценографи учествовали су у том његовом раду", каже Дујаковић.
Према његовим речима, "бити у епицентру једног иначе уметнички богатог и надахнутог периода и тако дуго остати у њему знак је једне велике каријере и успеха."
"Мислим да је после такве каријере јако срећан отишао са овог света. Код њега сам увек видео једно велико задовољство самим собом и мислим да је пред крај живота био веома спокојан", сматра Дујаковић.
В.д. директора Балета Народног позоришта Константин Костјуков навео је да никада није имао прилике да види Мишковића како наступа, али да га је упознао у каснијим годинама.
"Могу рећи да је то био један диван господин префињеног понашања, и видело се да је велики уметник. Свака његова реч и савет били су веома драгоцени", рекао је Костјуков.
Он је истакао да се Мишковић, иако је долазио из мале земље, "у балету пробио захваљујући својој снази, жељи и љубављу према овој прелепој професији".
"Многи руски балетски плесачи нису постигли оно што он јесте... Он је у себи носио огромну снагу и идеју, али и естетику, дух и стил.. Драго ми је да постоје људи попут њега. Он је јединствен и оставиће велики утисак на младе генерације, по питању балетске естетике која треба баш овако да изгледа, али и међуљудских односа", истиче Костјуков.
Ова поставка обухвата само мали део обимне фото-грађе једног од највећих француских фотографа Сержа Лидоа, који је од првих дана пратио каријеру Милорада Мишковића.
Серија фотографија коју је он посветио овом српском и светском уметнику, а која се звала "Уметност играча", реализована је на почетку његове каријере у Паризу.
Коментари