среда, 08.06.2011, 10:16 -> 12:10
Пројекат дигитализације у Хрватској
У Хрватској је 5.10.2010. године дошло до гашења аналогних предајника. Тиме је престало емитовање аналогних сигнала хрватских националних телевизијских станица. Од тог датума пријем програма је био могућ само дигитално. До преласка је дошло и пре задатог рока, 1. јануара 2011. године, који је био наведен у Стратегији преласка с аналогног на дигитално емитовање телевизијских програма.
Успешно спровођење стратегије захтевало је да се земља подели у девет регија, а сваку од њих чини једна или више жупанија. Прво подручје на коме је 26. јануара 2010. године искључен аналогни и укључен дигитални сигнал била су Истарска и Приморско-горанска жупанија. Основни разлог зашто је Истра била изабрана као прво подручје које ће у целини бити покривено дигиталним сигналом јесу сметње које су се јављале у том подручју приликом аналогног преноса сигнала. Сигнали италијанских телевизијских станица су ометали пријем хрватских телевизијских сигнала, што је настављено и преласком на дигитално емитовање.
Последње регије у којима је угашен сигнал јесу регије у које спадају град Загреб, Загребачка жупанија, Крапинско-агорска, део Сисачко-ословачке жупаније и део Карловачке жупаније.
Да би сви гледаоци могли и даље да користе постојеће ТВ пријемнике и антене, било је потребно да купе дигитални пријемик који омогућава гледање дигиталних сигнала на ТВ пријемницима старије генерације.
Влада Републике Хрватске је посебним купоном суфинансирала набавку таквог уређаја сваком ко плаћа претплату. Субвенција је прво износила 135 куна, а од 2009. године 75 куна. Купоне које је домаћинствима достављала Хрватска пошта могли су да се искористе за куповину уређаја за пријем дигиталних сигнала (земаљским, сателитским или кабловским путем). Трговци су купоне слали ХРТ-у, а повраћај у висини субвенције исплаћивала им је Влада преко предузећа Одашиљачи и везе.
Пројекат дигитализације у Хрватској је спроводила Централна државна канцеларија за e-Hrvatsku. Промотивна кампања коју је спроводила канцеларија за e-Hrvatsku имала је за циљ да припреми људе за дигитализацију телевизијског емитовања. Кампања се спроводила под називом „Сиђите са кровова" и то је био главни слоган са којим се кренуло међу грађане. Емитован је телевизијски спот којим су грађани позивани да баце антене и сиђу са кровова. Све то је збуњивало грађане јер су веровали да им антене више неће бити потребне.
Оваква кампања је збунила јавност. Накнадно је објашњено да су антене и даље потребне. На дан када је Загреб прешао на дигитално емитовање, Владин call центар за помоћ био је затрпан позивима, а људи су у очају испитивали оператере. Највише су били збуњени пензионери.
Централна државна канцеларија је у сарадњи са студентима организовала акцију ДТВ ЗА СВЕ - то је била акција за друштвено одговорну дигитализацију. Студенти су пружали бесплатну помоћ при спајању опреме потребне за пријем дигиталног сигнала свим грађанима, а пре свега старијим особама и особама са инвалидитетом.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар