понедељак, 13.12.2010, 07:30 -> 16:22
Продужи живот
У протекле две године свест грађана Србије о донорању органа значајно је порасла, па донорску картицу сада има 45.000 људи. У Америци, спотови за овакве акције пласирају провокативне и шокантне поруке, на које грађани Србије, према мишљењу стучњака, још нису спремни.
Захваљујући породицима које су дале сагласност, прошле недеље, када су се два живота угасила, спасено је шесторо људи.
На Војномедицинској академији, у Београду, урађене су трансплантације јетре и два бубрега, а тим Клиничког центра Војводине урадио је трансплантацију јетре. Шансу за нови живот добила су и два пацијента којима су пресађени бубрези.
У Србији још није време за провокативне и шокантне поруке, какве се могу видети у спотовима који промовишу донирање органа у Америци, кажу у агенцији која маркетиншки подржава кампању "Продужи живот".
Колики је значај трансплантације, ко може да буде донор, шта је мождана смрт, само су нека од питања на која се, преко кратких спотова, може добити одговор.
"Када довољно дуго и фреквентно будемо причали о томе, онда ћемо доћи у фазу када можемо са неким интригантијим формама инспирисати људе на размишљање", рекао је креативни директор у Агенцији "Комунис" Небојша Кривокућа.
Грађани кажу да о значају даривања органа треба много више да се говори, али и да у промоцији трансплантације највећу улогу имају медији и лекари.
Иако су се у Србији у протекле две године, ствари битно промениле - више од 45.000 људи потписало је донорску картицу, и урађено је више трансплантација него икада, на листи чекања за неки орган је више од 2.000 пацијената.
И даље смо далеко од земаља у којима трансплантације нису изузетак, већ правило. И то јесте изазов, и за грађане, и за државу, и за струку.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар