Читај ми!

Антологија Трећег програма

Маршал Маклуан: Америчка реклама (1)

У завршним емисијама овог седмичног циклуса 4. и 5. октобра можете слушати текст Маршала Маклуана „Америчка реклама”, који је објављен 1979. године у 41. броју часописа Трећи програм.

Према Маклуановој дијагнози савремене медијске сцене, „вероватно је да постоји језгро политичке стварности па чак и политичког здравља у облицима америчке рекламе који се незадрживо множе. Хиперестезија рекламне реторике довела је публику у стање ошамућености, које вероватно амортизује многе бруталне шокове што јаче потресају осетљивијег Европљанина. Ако се узме првенствено као привремена стратегија за одржање наде, толеранције и ведрог расположења, могло би се рећи да ова оргија ирационализма обавља катарктичку функцију. У сваком случају, ‘образовни‘ програми рекламних агенција који коштају више милијарди долара (и утичу на смањење буџета за формално образовање) обезбеђују свет симбола, досетки и образаца понашања, који можда делује као фатални растварач америчке политичке традиције, али, с друге стране, неоспорно представља заједничко искуство и јединствени језик земље која, услед своје регионалне разноликости и расцепканости технолошке специјализације, лако може да склизне у стање анархије”

Превод с енглеског: Кринка Видаковић
Текст чита: Ковиљка Панић
Уредник Предраг Шарчевић

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом