Хроника Трећег програма

Емитоваћемо осврт Долорес Станојевић на поставку радова Клемона Бедела „Shimmering Trough Reality/Светлуцање кроз стварност” и на изложбу Адриен Ујхази „Такав је живот… Циклуси Геје”, које су отворене у Галерији Културног центра Град у Београду; а потом осврт Дејана Петровића на филмове Тонија Палмера „Птица на жици: Ленард Коен” и Виљема Баптиста „Инстант снови”, приказане на 12. БЕЛДОКС-у.

Током маја у галерији Културног центра Град у Београду отворене су две изложбе посвећене еколошким темама. Том приликом представљени су радови француског уметника Клемона Бедела Shimmering Trough Reality и новосадске уметнице Адриен Ујхази Такав је живот... Циклуси Геје. Серија слика великих димензија Клемона Бедела, упркос катаклизмичким призорима индустријских постројења и суморној надреалистичкој атмосфери којом одишу руинирани и напуштени архитектонски простори, ипак одражава наду у победу природе и живота, што је представљено благим треперењем животне светлости и самим насловом циклуса, коментарише Долорес Станојевић.

С друге стране, поставка Адриен Ујхази Такав је живот наставак је њеног вишегодишњег рада Циклуси Геје, којим уметница истражује однос човека и природе, са идејом да начини органско дело које није превише обрађено, уз помоћ потпуно природних материјала (најчешће житарица, али и брашна, сламе, песка, воска и кудеље), чувајући приликом интервенција њихове боје и текстуре.

* * *

Са 12. Међународног фестивала документарног филма БЕЛДОКС, који је одржан од 8. до 15. маја у Београду, Дејан Петровић издваја остварења Тонија Палмера Птица на жици: Ленард Коен и Виљема Баптиста Инстант снови. Први филм је прича о фантомском и легендарном давно „изгубљеном документарцу", посвећеном једној години из монументалне каријере (дуге више од пола века) свестраног и мултиталентованог канадског уметника - Ленарда Коена. Документарац који прати Коенову турнеју по двадесет градова Европе током 1972. године, британски аутор Тони Палмер успео да доврши и широкој публици представи тек 2010. Нема сумње да ће Птица на жици унутар своје одабране публике веома брзо задобити култни статус, као што ће и свим осталим потенцијалним гледаоцима представљати вредан и аутентичан документ о једном тренутку у каријери овог несвакидашњег уметника.

Инстант снови холандског редитеља Виљема Баптиста за своје протагонисте има страствене љубитеље полароид фото-апарата. Упознајемо научника у пензији Стивена Херчена, који у подједнакој дози дели теоријску и практичну афилијацију ка овом виду фотографије, а у појединим моментима увелико подсећа на овештали прототип „лудог научника". Уз сугестивну музику и широк спектар психоделичних боја, у форми филмованог есеја, пратимо животне праксе највернијих корисника данас увелико превазиђене технике фотографисања, а посебно су дирљива објашњења полароид-занесењака због чега управо овај формат никада не може бити превазиђен и како спонтано хватање одређеног момента кроз тренутну израду слике чини непролазне снове могућим.

Читала Биљана Јовановић.
Уредница емисије Тања Мијовић.

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње