Хроника Трећег програма

Можете слушати осврт Ане Марковић на концерт пијанисте Владимира Глигорића, као и осврт Дејана Петровића на филм Марка Просерпија „Човек који је украо Бенксија”.

У Свечаној сали Скупштине града Београда 24. јануара наступио је пијаниста Владимир Глигорић извевши дела Јозефа Хајдна, Франца Листа, Сергеја Рахмањинова и Југа Марковића. Концерт је започео полетно - Хајдновом Сонатом у Де-дуру, док је централни део наступа био усмерен на извођење Ноктурна младог српског композитора Југа Марковића. Атмосфера ноћне музике настављена је Рахмањиновим Ноктурном, односно првим од шест Музичких момената, а концерт је завршен Листовoм композицијом После читања Дантеа. По оцени Ане Марковић: „Владимир Глигорић публику поштује, али јој не угађа; суверено води енергију концерта дистанциран и од клавира, готово налик на диригента. Глигорићев клавир је попут партнера у каквом витешком спарингу, изазивач у настојању пијанисте да што јасније предочи моћи и могућности захвата... Уз искричавост искрености у сусрету с изазовом, показује се пијаниста на дохвату зрелог доба, а напор зауздавања разноликог репертоара није усмерен на клавир, већ путем клавира, на ону емоцију која долази из дубине бића, када оно осећа музику у себи и око себе, неодвојиву од живота, у пулсирању опште животне енергије, у свима и за све".

* * *

Филм Марка Просерпија „Човек који је украо Бенксија" приказан је на новооснованом филмском фестивалу „ДОК", који је одржан од 31. јануара до 3. фебруара у Комбанк дворани у Београду, некадашњем Дому синдиката. Овај документарац је прича о мистериозном и прослављеном британском уличном уметнику, Бенксију, који у својим сатиричном визуелним порукама спаја уметности, филозофију, политику, хумор и нарцисоидност. По речима Дејана Петровића, филм нас води у пословично осетљив регион блиског истока, део између Палестине и Израела, где је Бенкси још од 2007. године својим прво запаженим, а потом и славним, те контроверзним муралима више него активан. Кроз разговоре са житељима, сведоцима скорашње историје и неким Бенксијевим познаницима, пре свега са таксистом Валидом, Просерпио настоји да одгонетне мистерије које се обавијају око субверзивног уличног рада овог Британца. Међу њима, издвајају се мурали настали у Витлејему, на које се аутор документарца доследно фокусира, не покушавајући да обухвати целину нити генералну поруку комплетног његовог дела, што потврђује како посреди није биографски интонирани филм.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње