Трибине

О укусима се расправља. Павле Стефановић 1901–1985

Дводневни мултидисциплинарни научни скуп под називом „О укусима се расправља. Павле Стефановић 1901–1985”, посвећен делу овог аутора, одржан је у Београду, у Задужбини Илије М. Коларца, 20. и 21. маја 2016. године.

Са скупа о делу Павла Стефановића, у претходним емисијама представили смо излагања Мирјане Веселиновћ-Хофман, Марка Недића и Ирине Суботић. Скуп су организовали Удружење композитора Србије, Секција музичких писаца, Музиколошко друштво Србије и Факултет музичке уметности у Београду.

Вечерас говори Ксенија Радуловић о теми „Павле Стефановић - идеја модерног у драми и позоришту после Другог светског рата".

„Циљ излагања је да истражимо, анализујемо и систематизујемо један значајан сегмент стваралаштва Павла Стефановића - његове текстове из области драме и позоришта, и то у првом реду оне који се односе на најважније естетске феномене светског и домаћег театра након Другог светског рата. Поменути фокус - издвајање послератног периода - заснован је на двострукој околности: с једне стране, појава низа релевантних позоришних феномена који су допринели ­промени парадигме западног позоришта, а с друге, свест о томе да је већина ових уметничких тенденција била, посредно или непосредно, имплементирана и на позоришни живот Србије/бивше Југославије - а њих је у својим текстовима континуирано и доследно артикулисао и Павле Стефановић. Реч је о појави драме апсурда (Бекет), послератне позоришне авангарде, као и о оснивању и раним фазама Битефа и Атељеа 212.

Током читавог свог живота Стефановић интерпретира идеју модерног у позоришту, маштајући од гимназијских дана о новом Хамлету (који би могао да има и срећан крај), односно о не-илустративном театру, оном које није у служби пишчеве речи. С обзиром да током читавог 20. века сценом доминира редитељско позориште, Стефановић непосредно, као сведок времена, детектује важне иновативне приступе, идеју модерног у уметности, филозофији и животу. Трагајући за оним што је новум, он га афирмише са аспекта духа времена и личне осећајности, не оспоравајући при томе легитимитет опозитних приступа. Аналитички дискурс, широка општа обавештеност, иновативни уметнички сензибилитет, директност у излагању ставова али и свеприсутни дух толеранције, основне су особености његовог стила писања."

Ксенија Радуловић

Уредници Оливера Нушић и Иван Миленковић

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње