среда, 13. мар 2024, 17:30
Сонате за флауту једног хит-мејкера
1742. године, када се појавила збирка шест соната за чембало и флауту опус 91 Жозефа Бодена де Боамортјеа, спајање француског и италијанског музичког стила, било је још увек новина.
Иницирао га је, 18 година раније, слободоумни Франсоа Купрен, збирком концерата „Поново уједињени укуси". Стварајући у складу са својом природом, колико и опредељењем да буде, данашњим вокабуларом речено „хит-мејкер" Боамортје је ова два стила спојио тако што је поштовао француску склонст „ласкања уху", и избегавао да користи шокантне хармонске обрте којима су Италијани били склони. Код њега преовлађују љупкост, ведрина, заводљиве мелодијске линије које се лако певуше – уједно, идеална музика за политички турбулентно време у којем је стварао.
У данашњем Аутограму ове Боамортјеове сонате чућете у интерпретацији флаутисте Вилберта Хаслзета и чембалисте Херада де Вита.
Аутор емисије је Ивана Комадина.
Коментари