четвртак, 11. јан 2024, 12:05
„Не зови" ради продаје
Јован Ристић и Ђуро Радосавовић
Да ли сте некада рекли детету: „Јави се на телефон и реци да нико старији није код куће" или сте се и сами претварали да сте дете? Јесте ли од оних који се радују да слушају о наизглед примамљивим понудама, масажерима, јастуцима, промотивним вечерама и слично или изричито и помало грубо кажете да немате времена?
У складу са Законом о заштити потрошача и у циљу што ефикасније заштите осетљивих група потрошача, крајем прошле недеље почео је са радом регистар „Не зови". Потрошачи који не желе да примају позиве трговаца путем телефона, смс или ммс порука у сврху продаје производа или услуга, могу да се упишу у поменути регистар, а сви оператори мобилне и фиксне телефоније обавезни су да то омогуће својим корисницима. Ако се број потрошача налази у Регистру, а трговац га ипак позове, прописана је новчана казна.
Звучи примамљиво, иако члан 37. већ постојећег Закона о заштити потрошача, одавно не дозвољава директна оглашавања, и то чак и без регистра „Не зови". Зашто он онда постоји? Kоје су новине? Хоће ли ограничавање на телефонске позиве и поруке спречити трговце да нам производе пласирају путем апликација и друштвених мрежа?
О свему овоме, али и о томе како нас трговци таргетирају и откуд знају да смо баш ми циљна група за њихове производе у данашњој емисији Речено и прећутано говоре: Јован Ристић, правник удружења потрошача „Ефектива" и Ђуро Радосавовић из маркетиншке агенције „New Moment".
Емисију припрема и води Аријана Хандан.
Autor:
Група аутора
Емитује се сваког дана од понедељка до четвртка, од 12:00. [ детаљније ]
Коментари