Читај ми!

Слике у Галерији „Рима” и фотографије „Инвентар” у Уметничком простору „У10”

Гости: Срђан Ђиле Марковић, сликар и Иван Марковић, визуелни уметник

Првог дана децембра у Београду су отворене две интересантне изложбе. Галерија „Рима” представља нове радове Срђана Ђилета Марковића, који су задржали аутентични језик његовог фигуративног сликарства, формираног у контексту београдске андерграунд сцене током последње две деценије XX века, а стилски засновано на америчком андерграунд стрипу 60-их. На тај начин, уметник наставља да у савременом контексту развија социјалну тематску усмереност свог сликарства, као и ангажовани став кроз иронијски и сатирични приказ наличја друштвене стварности. Овом поставком, која траје до 25. децембра, Марковић чини и искорак у односу на тродеценијску праксу – најпре прочишћењем платна и његовим растерећењем од детаља, тежећи ригидности векторске илустрације и пажљивом наношењу боја до готово технолошке прецизности, док колорит постаје загаситији, као последица „начина на који данас, када су нам очи у непрестаном контакту са паметним телефонима, рачунарима и ТВ екранима, видимо боје, а њихова рекламна агресивност се више не чини новом и изненађујућом, већ је део наше свакодневице” – наводи се у каталогу изложбе.

Гост Златног пресека биће Срђан Ђиле Марковић, сликар, ликовни критичар и музичар.

Други део емисије посвећујемо још једном свестраном уметнику, Ивану Марковићу, визуелном уметнику, сниматељу и редитељу, који у Уметничком простору „У10” представља серију фотографија под именом „Инвентар”. Оне су својеврсна визуелна анализа хронологије промене Сава центра.

Сава центар је 1978. године представљао отелотворење идеје о савременој, интернационалној Југославији. Као естетска хипербола идеала тадашњег друштва, представљао је визију, обећање и директиву. Након распада Југославије, постепено је постајао све запуштенији, али је и у таквом стању представљао одраз друштва и односа према наслеђу модернизма и социјализма. Током низа година, као просторни и временски вакуум, Сава центар је био инвентар заборављених ствари, скица и траг никад остварене и напуштене визије будућности.

Серија фотографија „Инвентар” приказује различите фазе промене: измештање намештаја, скидање зидних и подних површина, огољавање простора до голог бетона. Рад приказује некадашње елементе ентеријера у последњој фази опстанка и прати процес њиховог одстрањивања. Фотографије спајају различите временске и просторне перспективе и уводе у интиман однос према сећању и атмосфери овог простора.

Иван Марковић је гост Златног пресека.

Емисију припрема и води Тања Живковић.

 

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње