недеља, 24. сеп 2023, 12:40
Др Kатарина Ранковић
Kатарина Ранковић је пијанисткиња, композиторка и перформерка рођена у Београду.
Основне и мастер студије клавира завршила је на Факултету музичке уметности у Београду. Мастер студије из области перформанса завршава као стипендиста Г12Хуб платформе за перформативне уметности у Београду. Докторирала је на смеру драмске и аудиовизуелне уметности на Академији уметности у Новом Саду у класи професора Горана Марковића.
Добитница је многобројних државних и међународних награда из области пијанизма и камерне музике.
Активно се бави стварањем ауторске музике, како у својој камерној и солистичкој каријери извођача, тако и у области примењене музике.
У свом ауторском уметничко - професионалном раду, компоновала је музику за филм "Чистач" у режији Предрага Рафаиловића, представу у Загребачком казалишту младих "Раднице у гладовању" у режији Оље Лозице, представе у режији Тамаре Дамјановић "Сјећање шуме" (казалиште Гавелла), "Пополни тујци" (Словеначко народно гледалишче Марибор) и "Авијатичари" (Театар ИТД Загреб), "Је л' тако Зоране" (Kазалиште Морузгва, Загреб), "Сан љетње ноћи" и ''Свирај то поновно, Сем" (Хрватско народно казалиште у Осијеку), представу "Ја сам птица, ја сам све" у режији Kатарине Орландић (театар "Вук Kараџић) и кореографску минијатуру "Осиромашени" у режији Јоане Kнежевић (Народно позориште у Београду).
Била је учесница и ауторка музике у дипломским перформансима студената платформе Г12Хуб.
Свој дипломски перформанс "Healing" одржала је у галерији "Хаос" у Београду.
Након тога следе музичко - сценски перформанси, чији је идејни творац и извођач - "ЗYЦЛУС" ( Музеј савремене уметности у Новом Саду) и "Мотион" (Музеј науке и технике у Београду), као и ADAPTATION за Венецијанско бијенале пеформанса (2023.).
Активно ради као ауторка и извођач и ассистант на дизајну звука и музике у домаћим и страним продукцијама представа, филмова и перформанса. Била је полазник и члан ECC Performance платформе за уметнике из целог света.
Ауторка и уредница серијала Љубица Kрминац.
Коментари