уторак, 04. јул 2023, 17:30
Мрачна страна „фабрике снова”
У данашњем Аутограму уредница Горица Пилиповић представља симфонијску композицију „Црни град” Џона Адамса, слику послератног Лос Анђелеса.
Инспирацију за то дело аутор је пронашао у текстовима историчара Кевина Стара о урбаној Калифорнији из касних четрдесетих и раних педесетих година прошлог века. Адамс посебно истиче поглавље под називом „Црна далија”, које оживљава дух сензационалистичког новинарства и мрачне, те понекад језиве атмосфере холивудског црно-белог филма те епохе. Ту је разоткривен послератни Лос Анђелес. Адамс своје дело означава као симфонијску музику прожету џезом, наводећи Даријуса Мијоа као изумитеља тог правца. Запажене солистичке наступе добијају инструменти које често везујемо за џез ‒ саксофон, труба или тромбон, а поред њих истакнути су и хорна, виола и контрабас. Симфонија има три става који носе наслове „Град и његов двојник”, „Ова песма је за тебе” и „Ноћ на булевару”.
Коментари