четвртак, 10. нов 2022, 19:30
Мотети Агостина Стефанија
За вечерашњу емисију Висине уредница Горица Пилиповић одабрала је три мотета италијанског барокног аутора Агостина Стефанија.
Црквена музика касног XVII и раног XVIII века у Италији мање је позната у односу на исти жанр у другим земљама. У Немачкој, на пример, имамо лутеранску традицију која је кулминирала у музици Ј. С. Баха, у Енглеској су то англикански антеми Хенрија Персла и његових наследника, а у католичкој Француској мали и велики мотети чију је традицију установио Ж. Б. Лили. У италијанској музици, додуше, имамо појединачне примере попут Вивалдијеве „Глорије", Лотијевог „Круцификсуса" или Перголезијевог „Стабат матер".
Исто важи и за Агостина Стефанија, једног од највећих италијанских композитора тог периода који је живео од 1654. до 1728. и остао упамћен углавном по камерним дуетима и операма.
Коментари