четвртак, 22. сеп 2022, 13:45
Милан Савић
Саксофониста и кларинетиста
Дипломирао је саксофон на Академији уметности у Новом Саду, а кларинет на Факултету музичке уметности у Београду. Током школовања, био је учесник бројних семинара код међународно признатих професора.
Од 2006. године ради као професор кларинета и саксофона у музичкој школи Јосип Славенски, а његови ученици су добитници многих награда на републичким и међународним такмичењима.
Наступао је као солиста на Мокрањчевим данима и другим фестивалима широм Србије, а био је и предавач бројних мајсторских курсева у земљи и иностранству. Неки од фестивала на којима је Савић учествовао су Alpen Klasika Fest (Италија), Olimpik Saks Festival (Грчка), а у његове значајније концертне активности убрајају се турнеја по Француској са пијанистом Укијем Оваскаиненом, солистички концерти у великој Kоларчевој дворани са СО РТС и ансамблом Метаморфозис, те са Великим камерним оркестром у Сали Београдске филхармоније.
Начинио је и трајне снимке за Радио Београд.
У својој досадашњој каријери, Савић је премијерно изводио композиције Ивана Јевтића, Ивана Бркљачића, Анте Гргина, Александра Седлара и других.
Kао оркестарски музичар ангажован је у оркестрима Београдске филхармоније, Симфонијског оркестра РТС-а, са којима је наступао на концертима и турнејама у земљи и иностранству.
Добитник је француског ордена - Витез уметности, које додељује Министарство културе и књижевности Француске.
Милан Савић је и директор међународног фестивала саксофона Belgrade Saxperience који прате сјајне критике стручне јавности. Циљ фестивала је да едукује младе саксофонисте, обогати репертоар за овај инструмент, промовише његове различите могућности, и угости најзначајније саксофонисте данашњице.
Ове године, фестивал се одржава од 27. до 29. септембра.
Аутор емисије: Ана Ћирица
Autor:
Ана Ћирица
Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]
Коментари