Читај ми!

Ђовани Анерио: Реквијем

Судбина римског композитора Ђованија Франческа Анерија (1567–1630) одлична је илустрација изреке да „чувени уметници бацају дугу сенку”.

 

Као и многи његови савременици, и Анерио је, са својим делима, остао у сенци великог Палестрине, безразложно гурнут у групу названу „римска школа". Мада су у њој биле скупљене разнолике ауторске личности, за све композиторе се претпостављало да су наставили да пишу у строгом стилу Палестрининих миса. Упркос тој репутацији, у Риму с краја 16. и у првим деценијама 17. века одвијала се изузетно жива музичка активност, која је привлачила ауторе из разних крајева Италије, од којих је свако неговао сопствени стил.

Анеријев Реквијем, објављен 1614. године, један је од многих у овом жанру који се крајем 16. века великом брзином раширио од Рима до Шпаније. Оно по чему је Анериово остварење особено јесте неуобичајен полифони третман секвенце „Dies irae", од које је аутор направио централно место читавог дела, користећи уједно бројне могућности тонског сликања сваке речи.

У вечерашњим Висинама Реквијем Ђованија Франческа Анерија слушамо у интерпретацији хора Вестминстерске катедрале, под управом Џејмса О'Донела. 

Аутор емисије је Ивана Комадина.

Висине

Autor:
Бојана Жижић, Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Ана Ћирица

На крају програма, у ВИСИНАМА представљамо  медитативне  и духовне композиције аутора свих конфесија и епоха. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње