уторак, 14. дец 2021, 17:30
Балетска музика Николаја Черепњина
У данашњем Аутограму уредница Горица Пилиповић представља музику за балет „Нарцис и Ехо” Николаја Черепњина.
Када је 1909. године Сергеј Ђагиљев у Паризу представио свету своју нову трупу Руског балета, одлучио је да прво дело на програму буде „Армидин павиљон" Николаја Черепњина. Две године касније, у Монте Карлу уследио је нови балет овог композитора ‒ „Нарцис и Ехо". Черепњин је и дириговао на овим извођењима. Поред Игора Стравинског, био је врло важна личност у историји овог чувеног ансамбла. Уосталом, потекао је из тог фасцинантног санктпетербуршког круга уметника и музичара. Рођен је у том граду 1873, тамо је и студирао у класи Николаја Римског-Корсакова, био је и пијаниста, а преминуо је 1945, у једном малом месту близу Париза. Поред балета, компоновао је и оркестарска и камерна дела, соло песме и клавирске комаде. Био је професор на Санктпетербуршком конзерваторијуму, а један од његових ученика био је и Сергеј Прокофјев, који ће ‒ пошто је 1914. гледао балет „Нарцис и Ехо" ‒ рећи да је то врло занимљиво дело, понекад са буквалном илустративношћу, али необично забавно; искреност и поетичност ове музике су толико привлачни да приморавају слушаоца да опрости евентуалне недостатке.
Коментари