Читај ми!

Балетска музика Николаја Черепњина

У данашњем Аутограму уредница Горица Пилиповић представља музику за балет „Нарцис и Ехо” Николаја Черепњина.

Када је 1909. године Сергеј Ђагиљев у Паризу представио свету своју нову трупу Руског балета, одлучио је да прво дело на програму буде „Армидин павиљон" Николаја Черепњина. Две године касније, у Монте Карлу уследио је нови балет овог композитора ‒ „Нарцис и Ехо". Черепњин је и дириговао на овим извођењима. Поред Игора Стравинског, био је врло важна личност у историји овог чувеног ансамбла. Уосталом, потекао је из тог фасцинантног санктпетербуршког круга уметника и музичара. Рођен је у том граду 1873, тамо је и студирао у класи Николаја Римског-Корсакова, био је и пијаниста, а преминуо је 1945, у једном малом месту близу Париза. Поред балета, компоновао је и оркестарска и камерна дела, соло песме и клавирске комаде. Био је професор на Санктпетербуршком конзерваторијуму, а један од његових ученика био је и Сергеј Прокофјев, који ће ‒ пошто је 1914. гледао балет „Нарцис и Ехо" ‒ рећи да је то врло занимљиво дело, понекад са буквалном илустративношћу, али необично забавно; искреност и поетичност ове музике су толико привлачни да приморавају слушаоца да опрости евентуалне недостатке.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње