Миграције уметника
На недавно завршеним Сомборским музичким свечаностима премијерно је у Србији изведено музичко-сценско остварење „Егзодус радости”, на основу дневничких забелешки диригенткиње Јелене Сасник.
Музику је компоновала Наташа Богојевић, а Јелена Сасник је гошћа уреднице Горице Пилиповић у емисији Време музике.
Како стоји у програмској књижици фестивала - представа „Егзодус радости" је, на први поглед, још једна у низу бројних театарских рефлексија на тему мигрантске проблематике. Уникатна је јер описује судбину жене, образоване и рафиниране уметнице, која у туђини прижељкује прогрес и успех. Да ли је на том путу привилегована?
„Егзодус радости" је музичко-позоришна фреска, како је назива драматуршкиња Маја Гал Штромар (ексмигранткиња), у динамичној режији Еве Хриберник (мигранткиње), настала по дневнику мегамигранткиње Јелене Сасник. На сцени је и ансамбл који представу уобличава музиком Наташе Богојевић (прекоокеанске мигранткиње).
Представа је трагикомична слика наших малих судбина, привидне слободе, женских права и суштинских међусобних разлика.
Коментари