Марија Калас и Марина Абрамовић
Пандемија вируса ковид 19 одложила је многе уметничке пројекте, међу њима и оперски перформанс који је замислила Марина Абрамовић, везан за улоге Марије Калас.
На овај пројекат подсећа уредница Горица Пилиповић у емисији Време музике.
Требало је да представа Марине Абрамовић буде изведена пролетос у Баварској државној опери у Минхену. Наша чувена уметница се већ три деценије носи мишљу да под насловом „Седам смрти" глуми своју омиљену певачицу којој се диви. „Марија Калас је рекла да док сте на сцени, половина вашег ума мора да буде потпуно усредсређена, а друга половина потпуно слободна. То ме је погодило и отворило ми цео један универзум", каже Марина. Њен првобитни план је био да седам највећих филмских редитеља режира по једну од тих сцена смрти те да се то повеже у низ десетоминутних видео-радова. Она наводи три опере које су обележиле каријеру Марије Калас - „Тоску", „Медеју" и „Мадам Батерфлај", а у данашњој емисији покушаћемо да откријемо и остале четири.
Коментари