четвртак, 21. мај 2020, 13:45
Разговор са Миланом Зарић
Разговор са Миланом Зарић, соло харфисткињом Београдске филхармоније
Први стални професионални ангажман остварила је одмах по завршетку студија у Лондону, као прва харфисткиња опере СНП у Новом Саду.
Као соло харфисткиња у Београдској филхармонији од 2005. године је наступала под диригентском палицом З. Мехте, М. Танга, А. Рахбарија, У. Лајовица и многих других, те на турнејама у Шведској, Аустрији, Италији, Словенији. Активна као солиста и камерни музичар, бави се и импровизованом музиком.
Оснивач је трија Београдске филхармоније Timbre, ансамбла за савремену музику Студио 6, а редовно сарађује и са Жебељан ансамблом и Оркестром без граница. Током двогодишње специјализације у Холандији, сарађивала је са водећим ансамблима за нову музику Nieuw Ensamble, Atlas Ensamble и Ligeti Ensamble, а редовно је наступала са својим ансамблом Echoes, изводећи оригиналну музику за жичане инструменте и удараљке.
Њени досадашњи наступи на фестивалима укључују и Culturescapes (Базел), BEAM (Лондон), NEW festival (Хаг), Doek festival (Амстердам), Biennale (Загреб), БИТЕФ, Трибина композитора, Међународни фестивал харфе, Фестивал посвећен Љубици Марић (Београд, Амстердам).
Премијерно изводи и сарађује на проширењу репертоара за харфу (соло и у ансамблу). До сада су за њу писали композитори Ричард Берет, Фалк Хубнер, Уго Моралес, Јасна Величковић, Теодора Степанчић, Ана Гњатовић и Иван Бркљачић.
"Ја сам радознала, комуникативна, обично са великом енергијом и оптимистичног погледа на живот, сада и убудуће. Уживам на прекоокеанским путовањима, а ништа мање ни у вожњи бицикла Београдом на пролеће."
Аутор емисије: Ана Ћирица
Autor:
Ана Ћирица
Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]
Коментари