субота, 21. мар 2020, 17:00
Бернар Делош "Виртуелни музеј", CLIO, Београд
Владимир Кривошејев и Јован Деспотовић
Једна од препорука стручњака у борби против пандемије коронавируса јесте смањивање непосредних контаката на најмању могућу меру (по могућству и без њих) и остваривање већине друштвених активности у виртуелном свету. Међу многима, ту препоруку су прихватиле и институције културе, па су скоро све затвориле своје просторе за посетиоце и део својих активности пренеле у виртуелни свет. Бројни су примери и начини како наше институције културе приближавају своје активности конзументима путем интернета. Но, презентовање својих збирки у виртуелном свету, постало је део општих стратегија музеја широм света да што лакше, брже и ефикасније дођу до публике. Виртуелни музеј постао је саставни део савремених презентација музејских артефаката. О томе говори књига "Виртуелни музеј" Бернара Делоша.
Убрзани развој информатике, документаристике и пре свега технологије даје нови замах теоријским погледима у области музеологије и отвара простор за настанак овакве књиге. Нови медији за аутора нису само техничка средства, већ пре свега носиоци огромне снаге трансформације реалног. Полазећи од темељних концепата уметничког стварања Делош налази филозофску основу техничких промена и враћа се самим начелима естетике. Примена савремених медија у свету музеја одваја функцију презентације од институције, то јест од музеја као зграде и установе. У томе Делош не види раскид са традиционалном улогом музеја, већ испуњење до краја. Његова порука је оптимистична: уместо да нас забрињава, покушајмо да га разумемо - виртуелни музеј је већ ту!
Бернар Делош је професор филозофије уметности и предавач на Филозофском факултету универзитета Жан Мулен (Лион 3) и руководилац Истраживачког центра за музеје и нове технологије у Лиону. Члан је међународног савета музеја (ICOM) и аутор више књига из области нове музеологије.
Гости Знакова су: Владимир Кривошејев, рецензент књиге и Јован Деспотовић, дугогодишњи кустос МСУ.
Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић.
Коментари