недеља, 11. авг 2019, 10:00
Како слушати музику?
КАКО СЛУШАТИ МУЗИКУ У ПОЗОРИШТУ
Друга емисија августовског циклуса КАКО СЛУШАТИ МУЗИКУ посвећена је позоришној музици, односно оној компонованој или намењеној, употребљеној у позоришној представи да би пратила или нагласила моменте радње; да би послужила као прелаз између делова представе; и коначно, да би увела у њу или је закључила. Које су дакле улоге музике у једном позоришном комаду - то је питање на које одговарају театролози Иван Меденица и Јован Ћирилов. Уредница је Горица Пилиповић.
Позоришна музика најчешће унапређује драмску радњу, појачава њен израз. Може садржати увертире или интерлудијуме; може се појавити унутар радње у виду песама, игара или процесија, а може представљати и звучну позадину намењену подвлачењу атмосфере и наглашавању емоционалног дејства. И друга емисија циклуса почиње Валцером из музике за драму Маскерада Михаила Љермонтова, музике коју је компоновао Арам Хачатурјан.
Валцер је за овог аутора био кључ загонетке музике за Љермонтовљеву драму и чак га је редитељ Симонов на премијери 1941. употребио као лајт-мотив кроз целу представу. Његова злокобна атмосфера као да је најављивала и трагичне историјске догађаје који ће уследити.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
Коментари