субота, 18. мај 2019, 17:00
Знакови
Драгана Жаревац "Промењена прошлост", Уметничка галерија Народног музеја у Крушевцу
Као почетак обележавања четрдесет година рада уметница Драгана Жаревац је у Уметничкој галерији Народног музеја у Крушевцу отворила изложбу "Промењена прошлост" на којој је сучелила своје прве видео радове, с почетка деведесетих, са онима насталим пре неколико година. На тај начин је желела да укаже да се концепцијски оквир, и поред великог напретка видео техологије, није променио. Уз видео радове из деведесетих, "Evagitto", "Savati" и "Non Nobis", ауторка је приказала и сегменте процеса припреме за продукцију ових радова па је изложила цртеже, калиграфије и скице настале у том процесу. У материјалним траговима и слојевима ове видео-археологије уочава се сродност структуре припреме видео рада са припремом перформанса из њеног ранијег периода.
"Тематске одреднице њеног рада проналазимо у пољу алегорија сећања, симболичког наслеђа простора, трагања за суштином знања и истина древних цивилизација, истраживања идентитета, трауматских догађаја новије политичке историје ових простора, али и перцепције телесности кроз музику и извођачке форме", записала је у предговору каталога Слађана Петровић Варагић. Драгана Жаревац је завршила Филолошки факултет у Београду, а образовање у музици и видео уметности стицала је у Београду, Бомбају, Сан Дијегу и Паризу. Крајем 70-их и током 80-их година, самостално или у сарадњи с другим уметницима, изводила је перформансе у најважнијим галеријама бивше Југославије и у иностранству.
Као добитница више стипендија француске владе, реализовала је три видео рада у париском студију "Grand Canal". Њени видео радови приказивани су на видео-фестивалима, ТВ станицама и изложбама широм Европе и у САД. Добитница је међународних награда за видео - награде Центра за уметност и технологију медија (ЗКМ) у Карлсруеу (1998), Златне сфинге за опус на Видеомедеји у Новом Саду (1999) и награде Галерије "Надежда Петровић" у Чачку (2005), као и других признања и стипендија.
Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић.
Коментари