субота, 09. јул 2016, 17:00
Знакови
Као наставак прошлонедељне приче о уметничкој критици институција уметности, данас говоримо о уметничкој критици уметности.
Гост ће бити Горан Ђорђевић, уметник који је у првој половини осамдесетих година прошлог века, копирањем дела најзначајнијих модерниста, попут Мондријана и Маљевича, исказао свој став према оригиналности уметничког дела, а самим тим и према уметности уопште.
Горан Ђорђевић је седамдесетих година из потпуно другог окружења ушао у свет концептуале тадашњег СКЦ-а, да би од 1979. почео с копирањем дела великих мајстора Модерне, доводећи у питање оригиналност као базичну категорију уметности. Уметношћу је престао да се бави 1985. када одлази у иностранство.
Разговор је снимљен после предавања које је одржао Горан Ђорђевић, ноћни чувар у Њујорку о уметнику Горану Ђорђевићу, а у оквиру изложбе "Пит Мондријан - Случај композиције II" у Народном музеју у Београду, фебруара 2015.
Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић
Коментари