Знакови

Као наставак прошлонедељне приче о уметничкој критици институција уметности, данас говоримо о уметничкој критици уметности.

Гост ће бити Горан Ђорђевић, уметник који је у првој половини осамдесетих година прошлог века, копирањем дела најзначајнијих модерниста, попут Мондријана и Маљевича, исказао свој став према оригиналности уметничког дела, а самим тим и према уметности уопште.

Горан Ђорђевић је седамдесетих година из потпуно другог окружења ушао у свет концептуале тадашњег СКЦ-а, да би од 1979. почео с копирањем дела великих мајстора Модерне, доводећи у питање оригиналност као базичну категорију уметности. Уметношћу је престао да се бави 1985. када одлази у иностранство. 

Разговор је снимљен после предавања које је одржао Горан Ђорђевић, ноћни чувар у Њујорку о уметнику Горану Ђорђевићу, а у оквиру изложбе "Пит Мондријан - Случај композиције II" у Народном музеју у Београду, фебруара 2015. 


Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње