Читај ми!

Клаудио Монтеверди

Клаудио Монтеверди, италијански композитор средине XVI и прве половине XVII века, наш је данашњи гост из прошлости.

“У жељи да кроз своје драмске композиције изрази сву скалу људских  осећања и страсти” - пише Драгољуб Павловић у "Књижевној и културној историји Дубровника", “Монтеверди је, удаљујући се донекле од фирентинске школе, која је тражила да тон буде подређен речи, нашао онај прави склад између певане речи и мелодије, продубљујући на тај начин  улогу музике у драми... и посветио је много већу пажњу оркестру... одбацивши, на пример, неке старинске инструменте и заменивши виоле виолинама, које ће од тада, удружене са цимбалом, постати основа нове инструментације.

Монтеверди је успео да постигне значајне резултате смелом употребом дисонанце и драмском динамиком, којом је постизао неочекиване ефекте." “У жељи да кроз своје драмске композиције изрази сву скалу људских  осећања и страсти” - пише Драгољуб Павловић у "Књижевној и културној историји Дубровника", “Монтеверди је, удаљујући се донекле од фирентинске школе, која је тражила да тон буде подређен речи, нашао онај прави склад између певане речи и мелодије, продубљујући на тај начин  улогу музике у драми... и посветио је много већу пажњу оркестру... одбацивши, на пример, неке старинске инструменте и заменивши виоле виолинама, које ће од тада, удружене са цимбалом, постати основа нове инструментације.

Монтеверди је успео да постигне значајне резултате смелом употребом дисонанце и драмском динамиком, којом је постизао неочекиване ефекте." У нашој причи о Монтевердију говорићемо о његовом другачијем схватању места и улоге музике у драми, али и о стварању новог правца у уметности - барока- чијом је појавом продубљен однос стварног и надреалног, јаве и сна, свесног и несвесног.

Шта је донела нова епоха стваралаштву и до које мере ју је Монтеверди прихватио, створивши до тада непознату форму - “музичку драму”? Ко су композитори од којих је учио, шта су били  предлошци по којима је градио сопствени стил  и да ли је својом даровитошћу и префињеним осећајем за глас, тон и ноте, у новом времену превазишао музичка схватања претходника? Колико је италијански барок, па и он сам, донео промена  музици уопште? Послушајте.

Аутор текста - Александра Јагодић

Глумац - Синиша Убовић

Наратор и уредник емисије - Мирјана Блажић

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње