петак, 28. феб 2020, 20:00
Космополитски сјај београдског белог балета
Књига „Космополитски сјај београдског баелог балета“ представља сведочанство о значајној уметности белог балета, која се развијала у Народном позоришту у Београду у првој половини 20. века.
Ауторка књиге Амра Латифић, почетак рада београдског балета Народног позоришта везује за 1920. годину када су се на сцени појавиле прве професионалне балетске играчице у оквиру опере „Евгеније Оњегин". Невелики балетски ансамбл који је предводила Рускиња Клаудија Исаченко наступаће и играчким деловима и других опера све до доласка Јелене Пољакове која је на сцени Народног позоришта поставила први целовечерњи балет. Тако су за креирање ове уметности били заслужни балетски уметници руске емиграције који у Београд долазе као већ признате и познате балетске звезде.
„На београдској позорници у периоду између два светска рата доминирале су основне карактеристике тадашњег руског балета. Хармонична пластичност и изражајност руку, челична чврстина тела, природан положај главе, узимање force, чврсто постављање горњег дела тела-корпуса и вештина отварања ногу. Све ове особине материјализовале су у београдском балету, као играчице, а касније и као педагози, Јелена Пољакова и Нина Кирсанова."
Са њима почиње и „космополитски сјај београдског белог балета" и прича Амре Латифић у вечерашњој емисији „Код два бела голуба", о историјским, друштвеним, културним и уметничким приликама у Београду између два светска рата, о почецима и развоју белог балета, о првим примабалеринама, кореографима и педагозима који ће изнедрити највећа имена нашег балета. О космополитизму Београда који ће након Другог светског рата, светом проносити наши велики балетски уметници попут Душанке Сифниос и Милорада Мишковића.
Аутор и уредник емисије: Тамара Крстић
Музички уредник: Радмила Дујаковић
Autor:
Војислав Карановић
Од свог почетка, 1968. године, па до данас емисија Код два бела голуба прича приче о старом Београду, његовим житељима, појавама и догађајима, али и приче о прошлости осталих места Србије, и о свему ономе што представља живо језгро наше традиције. [ детаљније ]
Коментари