субота, 23.02.2019, 13:05 -> 15:28
štampajГости из прошлости
Да је кренуо неким другим путем, значајан део француске кинематографије изгледао би другачије... а богат опус филмских улога, од скитнице до тајкуна, био би намењен неком уметнику, чије лице експресијом не би говорило и кад нема реплике.
 Гости из прошлости
            
            
                Гости из прошлости
            
            Autor: 
Уредник - Мирјана Блажић
"Гости из прошлости" - мале приче о великим људима и vice versa. [ детаљније ]
                
    
        
            
        
        
    
                
                
                Редитељи Марсел Карне, Жан Реноар и Жилијен Дививије остали би без протагонисте својих најпознатијих остварења, шушкало би се о прекој нарави других глумаца, Павла Вуисића не би имали с ким да упореде. . Марлен Дитрих би имала само једну велику љубав у животу, а уздаси многих Францускиња испред великог платна били би упућени неком  другом глумцу.. Француска морнарица би у Другом светском рату можда  бројала члана мање. Место где се састају две улице у 18. арондисману, на Монмартру, у Паризу, носило би туђе име. Орден Легије части за допринос националном филму стајао би на туђем реверу, а млади глумци се не би дичили наградом названом по њему. Када би се десило да у 21. веку не постоји сачуван ниједан дигитални траг његовог постојања, и данас бисте од љубитеља седме уметности чули да је то један од највећих француских  глумаца прошлог столећа. У „Госте из прошлости"  стиже нам Жан Габен. 
По речима чувеног филмског критичара британског листа "Обзервер", Филипа Френча, Жан Габен је у себи носио спој виртуозности глумачких великана Џејмса Кегнија, Едварда Џи Робинсона, Хемфрија Богарта и Спенсера Трасија. Није био "леп као филмски глумац"; изгледао је народски, здепасто, а глумачку изражајност постизао је, чинило се, не глумећи. Сарађивао је с најбољим француским редитељима свог времена и које год да је улоге добијао, обликовао их је као уверљиве судбине несавладиве пред трагичним поразом. И данас се за Жана Габена каже да је Француска - он сам, јер се у његовим улогама види прави француски дух, са њима је обичан свет увек могао да се поистовети.
Текст приредила: Милица Ђилас
            
        
        
        
        
    
    
                
                
    
    
        
        
            
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
            
        
        
        
    
    
                
                
                
            По речима чувеног филмског критичара британског листа "Обзервер", Филипа Френча, Жан Габен је у себи носио спој виртуозности глумачких великана Џејмса Кегнија, Едварда Џи Робинсона, Хемфрија Богарта и Спенсера Трасија. Није био "леп као филмски глумац"; изгледао је народски, здепасто, а глумачку изражајност постизао је, чинило се, не глумећи. Сарађивао је с најбољим француским редитељима свог времена и које год да је улоге добијао, обликовао их је као уверљиве судбине несавладиве пред трагичним поразом. И данас се за Жана Габена каже да је Француска - он сам, јер се у његовим улогама види прави француски дух, са њима је обичан свет увек могао да се поистовети.
Текст приредила: Милица Ђилас
 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                        .jpg) 
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                        
Коментари