Читај ми!

На првом аутодрому нове ере

У низу спектакуларних аутоголова које мој омиљени спорт/бизнис са лакоћом постиже последњих година, истиче се начин планирања календара. Па нам је тако ове године било потребно пуне две недеље да пређемо целих 350 километара између Сингапура и Сепанга, само да би већ викенд касније били хиљадама километара даље, у Јапану?!

А кад смо већ у свету питања на која не постоје разложни одговори, било би интересантно да нам неко објасни због чега возачи у Сингапуру глуме лудило и иду на спавање пред зору, само да би се пробудили и доручковали у рано поподне - не би ли некако преварили тело да временске разлике у односу на Европу нема - када се у Европу више ове године вратити нећемо, а при томе се наредна трка у Малезији и тако вози у истој временској зони?!

Било како било, ето нас и даље на Малаји, у царству врућине и влаге, где ће реновирани Сепанг угостити 16. рунду светског шампионата. За разлику од претходних петнаест година, када смо у Малезију долазили почетком пролећа, овога пута смо у џунгли Југоисточне Азије на почетку јесени, баш као и крајем претходног миленијума, када смо на ултра модерном аутодрому на ободу међународног аеродрома у Куала Лумпуру први пут имали прилике да се упознамо са радом једног од најомраженијих људи модерне Формуле 1. Херман Тилке нам је тада представио своју визију будућности Формуле 1, у којој је сигурност на првом месту - уз неизбежни хвалисави додир луксуза - те убрзо постао свачији најдражи изговор за проблеме које је спорт у претходних петнаестак година доживљавао. Тек долазак ДРС-а - којег такође волимо да мрзимо - и повећање броја, макар и вештачки изазваних претицања је мало скинуо мету са леђа немачког дизајнера, мада су том процесу помогли и једнако омражени новитети као што су хибридни мотори, смешна аеродинамика и нејасна правила па се о самим аутодромима у последње време и не прича толико.

А Сепанг је, да би прича била још интересантнија, једна од успешнијих креација овог модерног гуруа грандоманске визије Формуле 1 која је завидан број новоуведених стаза (Истанбул, Валенсија, Јеонгам, Буд) већ отерала у ропотарницу историје. Препознатљив дупли правац којим се један круг завршава а други почиње, али и комбинација средње брзих и брзих кривина и те како тестира могућности аутомобила, док ширина стазе од преко 20 метара даје простора и возачима да покажу шта знају. Када се у једначину убаце и енормно висока температура асфалта и променљиви временски услови, историјски први тилкедром поседује карактеристике које су по много чему јединствене у данашњој Формули 1, али из неког разлога, трка у Малезији се ретко коме котира високо на листи омиљених.

Стара мантра искусних - мало обећај, пуно пружи - зато делује као добар сценарио за викенд пред нама. На стази која не узбуђује чула гледалаца, у шампионату којим доминира један тим, очекивања нису превелика али то нипошто не значи да је исход унапред предвидљив. Да ли ће Нико наставити импресиван поход ка првој титули и додати четврту узастопну а укупно девету победу ове сезоне - при томе нико у историји није добио 8 трка једне године а остао без титуле - или ће се Луис напокон пробудити из летаргије у којој је још од како је на летњу паузу отишао са лепом залихом бодова у односу на клупског колегу је у овом тренутку немогуће предвидети. Победа једном од њих двојице не би смела да измакне, али ако је судити по слободним тренинзима одржаним у петак, неће бити изненађење уколико се у недељу још неко равноправно укључи у борбу са пилотима Сребрних стрела.

Мерцедес делује недодирљиво на нивоу једног круга, те је први ред у суботу осим у случају временских неприлика или неких инцидената готово загарантован, међутим у аутомобилима са пуним резервоарима ни Луис ни Нико нису били нарочито импресивни у односу на Ферари и поготово Ред Бул. То потенцијално даје наду да у случају лошијег старта једног од Мерцедесових пилота - а од стартне линије до прве кривине је подугачких 600 метара, а затим следи један од најнеобичнијих комплекса кривина који дозвољава различите тркачке линије - можемо да гледамо прилично узбудљиву трку, бар за друго место.

Из спектра гума које су на располагању - мека, средња и тврда мешавина - Ферари је прилично конкурентан на жутој, док се Ред Бул одлично сналази и на белој гуми, док једино на наранџастој, најтврђој мешавини Мерцедес делује недодирљиво. То нам говори да би тактичка битка могла да буде веома интересантна, и у игри између два и три одласка на замену гума, потенцијално и пресудна. Са новим слојем асфалта, али и промењеним нагибом појединих кривина - кључне последње, рецимо - тимови морају да прикупе потпуно нови сет информација пре него што изаберу најбољу тактику, и реално је очекивати да ће неки и да погреше.

У категорији испод водећа три тима фасцинира пре свега борба Форс Индије и Вилијамса, у којој се чини да британски тим полако губи корак. И једни и други ће већ од наредног викенда добити новог такмаца - препорођени Мекларен, који је у петак тестирао нови Хондин мотор који се спрема за домаћу трку на Сузуки. Џенсон Батон, који у Малезији слави свој 300. старт нови мотор неће добити пре Остина, али би Алонсо већ у Јапану могао озбиљно да помрси конце тимовима са којима екипа из Вокинга последње две године није могла да се надмеће.

Квалификације су на програму у суботу од 11 часова по нашем времену, док трка у недељу почиње два часа раније, чиме започиње октобарски циклус у којем ћемо гледати чак четири трке које могу али и не морају пресудно да утичу на исход шампионата.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 18. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње