Читај ми!

Како је чишћење куће постало посао из снова: Инфлуенсерке које зарађују од брисања прашине

Као и многе жене, Керис Хардинг проводи много времена чистећи кућу. Али за разлику од већине, ову двадесетседмогодишњакињу, мајку троје деце, гледају стотине хиљада на мрежи док она пере, брише прашину и чисти свој дом, као део популарног тренда друштвених медија познатог као „ресетовање“.

Како је чишћење куће постало посао из снова: Инфлуенсерке које зарађују од брисања прашине Како је чишћење куће постало посао из снова: Инфлуенсерке које зарађују од брисања прашине

Са више од 100.000 пратилаца нс Тик-току и Инстаграму, Карис је постала једна од бројних инфлуенсерки са пуним радним временом која уновчава свој свакодневни живот.

„Ни за тренутак нисам помислила да ће рутине и начин како је структуиран мој свакодневни живот бити нешто што ће људе занимати", тврди Керис.

Пошто је добила друго дете 2022. године, Керис објашњава како је схватила да треба да буде „ за још један ниво организованија“ и почела је у своју дневну рутину да уводи „вечерње ресетовање“.

Како објашњава, свако ресетовање укључује да се разлети по кући, очисти кухињске површине, одложи играчке, сложи ствари и спреми за следећи дан након што деца оду у кревет.

Успут снима себе што касније монтира у кратке видео-клипове које дели на својим налозима на друштвеним мрежама.

„Волим да делим ствари које ми помажу, јер је тешко бити мама“, каже Керис за Би-Би-Си. „Има много тога што треба урадити и имаш о чему да размишљаш.“

Керис истиче да јој је важно да оно што она дели буде релевантно, али да јој никада није била намера да се други осећају „мање вредним“.

„Не желим да дође до тога да други помисле да одржавам кућу чистом из било ког другог разлога осим што ми то олакшава живот“, додаје Керис.

„Нека вам то буде инспирација. Да, искористите то да вас мотивишете. Али молим вас, не гледајте мој садржај и мислите лоше о себи, јер ако се то дешава, онда бих вам препоручила да престанете да гледате моје објаве.“

Керисина колегиница, инфлуенсерка Емили Џонс, каже да је покушала да буде „100 одсто искрена“ када је са својих више од 13.000 пратилаца на Инстаграму делила савете за чишћење које штеде време.

„То је свакодневна ствар довођења куће у ред, чишћења и поспремања“, каже ова тридесетдвогодишњакиња, мајка двоје деце.

„Покушавам да радим ствари у којима, ако имам пола сата или имам сат времена док беба дрема, кажем 'у реду, одрадићу само пола сата', јер за мене је то оно што одржава стварност и то је оно што је реално.“

„Не можете да чистите цео дан, то је једноставно немогуће. Ја сам мама. Покушавам да радим у исто време. Имам двоје мале деце. Радим све ствари које се свима другима дешавају у животу“, наводи Емили.

Чишћење куће један од најпопуларнијих садржаја на друштвеним мрежама

Постоји више од 11 милиона објава на Инстаграму под ознаком #cleaning и више од 2,6 милиона за #reset.

Са скоро два милиона пратилаца на Инстаграму, Тик-току, Фејсбуку и Јутјубу, тридесетогодишња Ру Деј из Хертфордшира једна је од најистакнутијих инфлуенсерки за чишћење куће у Великој Британији.

Ру дели видео-записе онога што она назива „једносатним брзим чишћењем", где себи поставља тајмер од 60 минута и покушава да обави што је могуће више послова.

„У суштини, радије бих трошила што је могуће мање времена на чишћење, а мислим да се и остали људи тако осећају“, наглашава Ру.
Напомиње да су већину садржаја на друштвеним мрежама креирале жене, али да се укључује све већи број мушкараца.

„Не мислим да је то неко велико оснаживање што радим све ово чишћење“, сматра Ру. „Али једноставно се догодило да је подела у мом домаћинству таква да ја мало више чистим, јер нисам на послу од 9 до 5 сваки дан.“

Међутим додаје да ако се већ говори о родној подели кућних послова, мисли да не би требало да их обављају само жене. 

„Сада има толико мушкараца које пратим на друштвеним мрежама. У ствари, када видим мушкарца који раде исто што и ја, задовољна сам.“

'Умирује мозак'

Др Стефани Алис Бејкер, ванредни професор социологије на Универзитету Сити Сент Џорџ у Лондону, наводи да је чишћење улога коју су жене „уобичајено“ одувек имале, а да стварање оваквих садржаја за друштвене мреже даје „осећај контроле“.

„Сада оне могу да уновче нешто што би традиционално завршило као неплаћени рад.“

Професорка Бејкер напомиње да иако садржаји о стилу живота постају све популарнији, интересовање публике није ново.

„Ова врста садржаја постојала је и пре друштвених медија, само што их они сада чине много приступачнијим. Медији и публика су се променили, али жеља за самоусавршавањем је постојала генерацијама.“

Др Сери Брадшо, психолог са Универзитета Свонси, напомиње да постоји ризик да би људи могли бити „лако преварени" брзим видео снимцима чишћења од 60 секунди који у стварности захтијевају сате физичког рада.

„Мислим да нас такође лако завести да помислимо да би требало да будемо сличнији људима које гледамо“, додала је.

Али др Бредшо је каже да разуме привлачност гледања садржаја за чишћење.

„Чишћењем ефикасно сређујете нешто што треба да се поправи и то се дешава веома, веома брзо. То је прилично умирујуће за мозак."

уторак, 08. април 2025.
0° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом