Читај ми!

Како се одупрети куповини тако јефтиних производа преко апликације „Тему“

И потрошачи у Србији похрлили су да наруче јефтиније производие преко апликације „Тему“. Рекламе за ту апликацију појављују се чим уђете на друштвене мреже, а не одолевају им ни млади ни старији. Само у јуну ова апликација је инсталирана више од 50 милиона пута широм света. Да ли су цене реалне и мења ли се до сада познати начин куповине, за Јутарњи програм су говорили Душан Узелц, са портала „Каматица“ и Миљан Премовић, маркетиншки стручњак.

Како се одупрети куповини тако јефтиних производа преко апликације „Тему“ Како се одупрети куповини тако јефтиних производа преко апликације „Тему“

У нашој земљи апликација Тему доступна је од маја, али чини се да је претходних дана дошло до праве експанзије. Како наводи гост Јутарњег програма, Душан Узелац са портала Каматица, у питању је, такорећи права „пијачна апликација“, што би био и одговарајући превод самог назива Тему.

Што се тиче њене вртоглаве популарности, Узелац наводи да су цене производа одлучујући фактор.

„То је за ове просторе магична стратегија. Зато што ми овде нисмо научени да продајемо. Сав наш однос према продаји је мало другачији него свуда у свету“, додаје Узелац.

Миљан Премовић, маркетиншки стручњак, кампању Темуа објашњава војном терминологијом као „тепих бомбу“.

„Они су свуда. Гађају и погоде нешто. Е, када погоде, ту је цена врло важна, а чини ми се, гледано наше тржиште, да је њихов фокус генерално на генерацију бејби бумера, значи старијој, делимично икс и генерацији зед“, напомиње Премовић.

Међутим, додаје, у случају генерације зед неће бити тако лако. Они су то видели, препознали и тестирали, али није извесно да ће је користити за куповину, јер им је јасан концепт и неће бити заведени ниским ценама.

„То не значи да су сви производи који се наруче лоши. Нису. Али као и на пијаци, има оно што је скупље и боље и оно јефтиније.“

Како се исплате тако ниске цене?

Истраживање магазина Wired открива да Тему губи у просеку 30 долара по поруџбини, али компанија ипак остварује профит, упркос ниским профитним маргинама.

Узелац истиче да вероватно не губе баш толико, али да је суштина у томе што ми као потрошачи немамо представу о производним ценама неке робе.

„Када је цена патика све време 10.000 динара, ми усвојимо да оне толико вреде. И када нам их неко прода за хиљаду динара, ми се питамо како је то могуће, а нико не зна да је производна цена тих патика 500 динара. Значи, те велике разлике и марже могу да нас изненаде на овај начин“, објашњава Узелац.

Међутим, готово да не постоји начин да ћемо избећи ону стару изреку: Колико пара, толико музике.

„Али све су то ствари за које мање маримо. После куповине можемо себи да дозволимо да признамо да смо се преварили, али опет не осећамо се лоше јер износ није велики“, додаје гост Јутарњег програма. 

Мења ли се онлајн трговина са оваквом врстом конкуренције?

Овако агресивна маркетиншка кампања је оно што је за покретаче онлајн трговине Тему најважније. Њима је најбитније прво искуство потрошача, да када први пут купи нешто да има пријатно искуство. А када нас увуку у то коло, онда ће касније моћи да зарађују много више, објашњава Душан Узелац.

Миљан Премовић подсећа да се онлајн трговина драстично променила после пандемије коронавируса када смо били гото принуђени да купујемо на тај начин.

Једно истраживање је показало да 34 одсто испитаника купује онлајн бар једном месечно.

„На крају дана томе новци служе – да нам купе живот. Било да је то цео процес тражења, гледања, бирања, тих два сата гледања апликације, три пута по два сата доласка, чекања, испробавања, благог разочарања ако стигне као лошије него што смо очекивали. Све је то саставни део управљања новцима и томе новац служи“, сматра Узелац.

Проблеми настају уколико трошимо новац тако да нам то проузрокује друге проблеме и доведе нас у ситуацију да немамо довољно за основне потребе, закључује Узелац.

„Људи када наруче нешто преко Темуа, нарочито бејби бум генерација, они су на неки начин, свесно или подсвесно, знају да имају неки ризик, да то можда неће да стигне, а платили су. Кад то добију, одушевљење је веће, по оној Његошевој: Нађено је драже но губљено“, закључује Премовић.

субота, 10. август 2024.
31° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару