среда, 14.08.2024, 08:30 -> 08:41
Извор: BBC, carnewschina.com, РТС
Кинеска компанија представила батерију за електрични аутомобил са најбржим пуњењем на свету
Кинески произвођач аутомобила "Zeekr" објавио је да се њихове нове „златне батерије“ за електрична возила пуне брже од било којих других произвођача, укључујући лидера у индустрији „Теслу“.
Компанија "Zeekr" је лансирала своју верзију модела 007 за 2025. годину на конференцији за новинаре одржаној 13. августа увече. Компанија каже да се њене надограђене батерије могу напунити од 10 до 80 посто капацитета за 10 и по минута коришћењем ултра-брзе станице за пуњење.
Поређења ради, код Масковог „Тесла“ модел три пуњење од 15 минута омогућава да се пређе 282 километара, нешто мање од половине пуног домета аутомобила.
"Zeekr"-ова лимузина 2025 007, која ће бити доступна од следеће недеље, биће прво возило са новом батеријом.
„Теслина технологија пуњења више није водећа у индустрији и није већ неко време“, рекао је Ту Ле, оснивач и генерални директор консултантске фирме Sino Auto Insights за Би-Би-Си.
„Ове храбре 'Zeekr'-ове тврдње су уверљиве, али што је још важније, чак и ако то није батерија која се најбрже пуни, то што је једна од најбржих и даље је велики скок за њих.“
Батерија ради добро чак и по хладном времену, пунећи се од 10 до 80% свог капацитета за мање од пола сата на температурама до минус 10 степени Целзијуса, кажу у компанији.
"Zeekr 007" опремљен „златном батеријом“ (Golden Brick Battery) биће најбрже масовно произведено електрично возило на свету. Када је лансирана прва генерација ових батерија, "Zeekr" је најавио екстремно безбедносно тестирање које је батерија прошла. Претпоставља се да се такви безбедносни подвизи као што је бацање у ватру од 1000°Ц, а затим враћање у аутомобил примењени и на другу генерацију.
"Zeekr" је у власништву кинеског гиганта за производњу аутомобила "Geeli", који такође поседује бренд луксузних спортских аутомобила у Великој Британији „Лотус“ и шведски „Волво“.
У мају су се акције компаније "Zeekr" појавиле на њујоршкој берзи, што је био први велики деби кинеске компаније на америчком тржишту од 2021. године.
Акцијама се тренутно тргује 27% испод цене утврђене у иницијалној јавној понуди (ИПО).
Извештај са берзе је стигао само неколико дана пре него што је Бајденова администрација објавила велика повећања тарифа за електричне аутомобиле кинеске производње, соларне панеле, челик и другу робу.
Бела кућа је саопштила да су мере, које укључују 100% гранични порез на електрична возила из Кине, одговор на неправедну политику и имају за циљ да заштите радна места у САД.
Званичници у САД, Европској унији и другим великим тржиштима аутомобила све више су забринути због брзог ширења кинеских компанија за производњу електричних аутомобила у иностранство.
Коментари