Умро је Милтон Глејзер, “мед мен“ који је волео Њујорк

На Менхетну, у Њујорку у 91. години преминуо је Милтон Глејзер. Читавог живота радио је као графички дизајнер и брендирао град који никада не спава. Ако се по нечему визуелно препознаје Америка, онда је то по "кока-коли" и Глејзеровом логоу "Ја волим Њујорк".

Милтон Глејзер је говорио да логика није снажна као интуиција и да, супротно оном што се често може чути у свету дизајна, мање не значи увек више.

Дизајнирао је лого за град у којем је живео целог живота, психоделични постер за највеће хитове Боба Дилана, лого за "Ди Си комикс", промотивни материјал за серију "Мед мен".

У некрологу објављеном у магазину Њујорк пише да дизајнери и креативци, ако имају среће, успевају да њихов рад постане део шире културе.

"Милтон Глејзер, међутим, управљао је другим авионом, непрестано погађајући мету, и то изнова и изнова, током своје изузетно дуге каријере илустратора, графичког дизајнера, уметничког директора и визуелног филозофа. Волео је Њујорк и славио га на више начина, часописом, постерима и (најочитије од свих) слоганом са три слова и црвеним срцем", каже се у некрологу поводом Глејзерове смрти.

О дизајну и кокер шпанијелима 

У једном од интервјуа, Глејзер је причао да по цели дан помера ствари док не испадну добро.

"То је добра дефиниција графичког дизајна. Ја то радим вековима, почео сам четрдесетих и ја то још радим. Делимично због тога што нисам научио ништа друго, а делом и због тога што волим да креирам ствари. Све што сам открио, дошло је кроз рад", казао је Глејзер.

Сматрао је да успех долази понављањем, а да понављање води ка независности.

"Ако цртате кокер шпанијела боље од других, добијаћете много послова у вези са кокер шпанијелима, док не усавршите сваки аспекат тога. Људи се баве и оним што не знају, уместо да усаврше кокер шпанијела. Нека од најзначајнијих дела, ипак, настала су из неразумевања, јер не знате шта радите, али то је процес ка покушају разумевања, а то је цела поента игре", говорио је Глејзер.

I Love New York

Прича који стоји иза логоа са три слова и црвеним срцем је све само не уобичајени брендирани детаљ који се често може видети на туристичким штандовима великих градова. То је прича о луцидним моментима креативности који померају утврђене представе, или их обликују.

Средином седамдесетих година прошлог века стопа криминала у Њујорку се повећавала, град је сматран опасним и био је на ивици банкрота.

Град је 1977. године ангажовао рекламну агенцију "Велс Рич Грин" и Милтона Глејзера да дизајнирају лого за промоцију града и јачање морала. Глејзер је тај план смислио док је седео на задњем седишту таксија на путу за састанак. Тренутак као из серије "Мед мен".

Логотип се састоји од великог слова I и црвеног срца, сложеног на врху слова NY, фонтом који подсећа на писаћу машину, која симболизује Њујорк. Глејзер је толико волео Њујорк да је свој рад дао граду бесплатно, надајући се да ће он постати јавно власништво.

Тај лого држави доноси приход од 30 милиона долара годишње и често се може видети на мајицама и качкетима, као и свуда по Њујорку.

Те 1977. напустио је магазин Њујорк, који је основао заједно са Клејом Флејкером. Са Џеромом Снајдером седам година је писао чланке о јефтиним ресторанима у Њујорку.

Зато за Глејзера говоре да је један од људи који је променио и начин на који једемо.

четвртак, 10. октобар 2024.
28° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи