Климатски активисти бесни: Шта ће нам „сулуди“ летови за псе и њихове богате власнике
Компанија са седиштем у Великој Британији покреће лет на релацији Дубаи-Лондон за који карта у једном смеру кошта око 9.400 евра, али омогућава путницима да лете са кућним љубимцима. Еколози су осудили, како оцењују, „сулуду" услугу авио-превозника.
Ове недеље обављен је први лет из Дубаија за Лондон током којег су у кабини власници били заједно са својим крзнатим мезимцима. По цени од 9.400 евра у једном смеру, путници су могли да седе са својим псима у крилу и пијуцкају шампањац док су путовали од међународног аеродрома Ал Мактум до Фарнбороа у млазњаку "Gulfstream IV-SP".
Компанија „К9 џетс“ (употребљена је позната енглеска скраћеница К9 за реч canine, што значи псећи, пасји), коју води пар из Бирмингема, већ послује у Њу Џерсију, Лос Анђелесу, Франкфурту, Паризу и Лисабону.
Најављујући нову руту, Адам Голдер, суоснивач компаније, рекао је за AeroTime Hub да у „К9 џетс“ верују да сви чланови породица са кућним љубимцима заслужују да путују у удобности и са стилом, заједно са својим власницима.
„Веома смо узбуђени што ћемо имати у понуди ову нову руту, баш на време за празнике, тако да гости могу да славе са својим ближњима (укључујући кућне љубимце) и са стилом“, каже Голдер.
Компанија је прославила покретање нове руте на Инстаграму сликом путнице која седи за столом од ораховине са чашом шампањца и озареног лица док је њушка њен златни ретривер.
Климатски активисти из удружења "Extinction Rebellion", критиковали су ову услугу.
„Ово је јасан доказ да су супербогати људи и даље способни да воле животињу попут своје, што ми на чудан начин пружа неки осећај наде. Ипак, остао сам запањен што исти ти људи не могу да се повежу са природом која се урушава“, рекао је портпарол удружења Тод Смит, који је некада радио за једну од највећих глобалних туристичких компанија, групацију „Томас Кук“.
„Аеродром Фарнборо је озлоглашен по овом облику претеривања у путовањима и наставља са екоманипулацијом избегавајући одговорност фантастичним причама о такозваном 'одрживом гориву у ваздухопловству'. Нисам нимало изненађен што су свом портфолију додали најновију сумануту услугу компаније 'К9 џетс'“, истиче Тод Смит.
Према његовим речима, као бившем пилоту, јасно му је да морамо да успоримо животе и обезбедимо истински одржив чист транспорт за масе, уместо што настављамо да ширимо суперзагађујуће приватне аеродроме који опслужују мали број изузетно богатих појединаца – и људи и свих других.
„К9 џетс“ наглашава да не поседује ниједан авион нити управља њима, већ да је „јавни чартер оператер“.
Компанија је саопштила да њена услуга није усмерена на супербогате, те да су цене карата упоредиве са ценама транспорта за псе уз авионске карте за њихове власнике. Такође, у компанији истичу да су до сада имали само летове са пуним капацитетом.
„Озбиљно схватамо нашу одговорност према животној средини и предузимамо мере да ограничимо свој утицај обавезујући се да надокнадимо емисије угљеника сваког лета који обавимо. То радимо блиско сарађујући са стручњацима од поверења за смањење и усклађивање емисије угљеника, који обезбеђују прорачуне и подржавају пројекте потребне за надокнађивање емисија угљеника из сваког лета“, објаснио је Голдер.
Фарнборо се оглашава као аеродром број један у Великој Британији за пословна путовања. Критичари кажу да „пословна путовања“ у случају овог аеродрома представљају еуфемизам за приватну авијацију коју богати обилно користе.
Коментари