„Мелодифестивален“ – музички фестивал који обара рекорде и помаже најугроженијима
У Шведској почиње „Мелодифестивален“, фестивал током којег ће ова земља одабрати свог представника на предстојећој „Песми Евровизије“. Шведска бира песму за „Евросонг“ по шездесети пут.
Шестонедељна фестивалска турнеја започиње у Линћепингу, обићи ће још четири шведска града, док ће се финале одржати 7. марта на националном фудбалском стадиону „Френдс арена“ у Стокхолму.
За карту за Ротердам бори се 28 композиција, а најбољих дванаест ће се у Стокхолму директно суочити за одлазак у Холандију.
„Мелодифестивален“ је најпопуларнији избор за представнике на „Евросонгу“ у Европи. Осим шведских гледалаца, такмичење прате и обожаваоци „Песме Евровизије“ из других земаља, а велики број њих долази у Стокхолм како би присуствовали финалу.
Фестивал је током 60 година постојања мењао формат, али се од 2002. организује фестивалска турнеја у шест шведских градова. Такмичење се састоји од четири полуфинала, баража и великог финала, а у продукцијском смислу се не разликује много од „Евросонга“.
Овогодишња полуфинала одржавају се у Линћепингу, Гетеборгу, Лулеоу и Малмеу. Два полуфинала се увек одржавају у Гетеборгу и Малмеу, који су највећи градови после Стокхолма, док се за преостале три такмичарске вечери углавном бирају мањи градови.
Ако нисте прошли у финале, имате и „другу шансу“
Из сваког полуфинала по двоје најбољих такмичара одлази директно у финале, док они који заузму треће и четврто место одлазе у бараж, који се назива „Друга шанса“ (Andra chansen).
Бараж ће ове године бити одржан у Ескилстуни, а осморо такмичара биће подељено у четири дуела. Победник сваког дуела добиће „другу шансу“ и заједно ће са директним финалистима наступити у Стокхолму.
У полуфиналима и баражу гласају само телевизијски гледаоци из Шведске путем СМС-а и апликације на којој имају пет бесплатних гласова за сваку композицију, док у финалу поред гледалаца о победнику одлучују и чланови жирија из осам земаља које се такмиче на „Евросонгу“.
Увођењем бесплатне апликације за гласање оборени су рекорди у броју гласова гледалаца. У прошлогодишњем финалу за учеснике је пристигло 15.757.707 гласова, док у Шведској живи око десет милиона становника.
Швеђанима је важно да помогну угроженима
Цео фестивал има и хуманитарни карактер. Гледаоци приликом гласања могу да одлуче да пошаљу глас свом фавориту путем посебног хуманитарног броја. Порука ће коштати више, али тај новац одлази у хуманитарну организацију јавног сервиса "Radiohjälpen" која прикупља новац за угрожене делове света још од 1939. године.
Прошле године су шведски гледаоци на овај начин само у финалу прикупили више од четири и по милиона шведских круна, односно око 47 милиона динара. Новац је био прикупљен како би се помогло у сузбијању глади у Јемену.
Песма која прикупи највише гласова жирија и публике биће изабрана за представника Шведске на „Песми Евровизије“, који ће наступити у првом полуфиналу овог такмичења, 12. маја у Ротердаму.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар